اخبار صنعت

سیستم نو کروز کنترل بی ام و را پشت چراغ هدایت متوقف خواهد نمود

نسل بعدی خودرو بی ام و از نوعی سیستم هوشمند کروز کنترل برخوردار خواهد بود که پشت چراغ هدایت متوقف می گردد. این سیستم می تواند برای رانندگان حواس پرت بسیار مفید باشد.

28 آذر 1401

چاپ سه بعدی در خودروهای فولکس واگن

به نظر می رسد فولکس واگن میخواهد یک تحول جدی در صنعت خودروسازی ایجاد کند. این تحول بر محور چپ سه بعدی پایدار است.

27 آذر 1401

جزئیات گفت وگوهای ایران و چین برای اجرایی شدن سند 25ساله ، تدوین 16 تفاهم نامه میان 2 کشور

وزیر امور مالی و دارایی گفت: 16 تفاهم نامه همکاری ایران و چین تهیه شده و امیدواریم در کوتاه ترین زمان ممکن شرایط اجرایی شدن آن فراهم شود.

22 آذر 1401

هشدار زرد هواشناسی برای استان تهران ، یخبندان در راه است؟

اداره کل هواشناسی استان تهران در گزارشی مطرح کرد که به علت ماندگاری هوای سرد تا روز چهارشنبه هفته جاری، احتمال یخبندان در منطقه ها شمالی استان تهران، خسارت به صنعت کشاورزی، یخزدگی لوله ها و مخازن آب در منطقه ها شمالی استان وجود دارد.

13 آذر 1401

آشپزخانه ای شیک و مدرن با ترفندهای آسان

دکور و چیدمان آشپزخانه لذت زیادی دارد چراکه این فضا یکی از مجذوب کننده ترین فضاهای خانه است.

9 آذر 1401

جزئیات تازه از ورود خودروهای وارداتی به کشور ، نخستین خودروهای وارداتی چه زمانی وارد می شوند؟

مدیرکل صنایع خودرویی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: زمان ورود نخستین خودروهای وارداتی به کشور به سرعت عمل واردکنندگان که بنگاه های مالی هستند، بستگی خواهد داشت.

12 آبان 1401

تنظیم شعله شومینه در 2 قدم ساده!

تنظیم شعله شومینه و تنظیم شعله شمعک شومینه، از جمله کارهای فنی ای هستند که خیلی از ما نحوه انجامشان را نمی دانیم؛ اما جای نگرانی ندارد! چون ما این مقاله را به آنالیز این 2 موضوع اختصاص داده ایم. با ما باشید تا نحوه تنظیم شعله شومینه و شمعک را یاد بگیرید.

9 آبان 1401

برداشت 45 تن ذرت علوفه ای در هر هکتار از مزارع تایباد

مدیر جهاد کشاورزی تایباد گفت: در هر هکتار از مزارع ذرت علوفه ای تایباد، 45 تن از این محصول برداشت می گردد.

4 آبان 1401

تداوم کشت قراردادی برنج، گندم و دانه های روغنی در کشور

مدیرکل دفتر امور غلات و محصولات اساسی وزارت جهاد کشاورزی گفت: کشت قراردادی محصول برنج، گندم و دانه های روغنی در سال زراعی جاری در کشور ادامه می یابد.

2 آبان 1401

مشارکت دانشگاه آزاد در انجام خدمات عمرانی شهرک های صنعتی سمنان

باقری از انعقاد تفاهم نامه با دانشگاه آزاد به منظور مشارکت در انجام خدمات مهندسی عمران در شهرک ها و نواحی صنعتی این استان اطلاع داد.

2 آبان 1401

توزیع حدود 97 هزار تن کود شیمیایی در خوزستان

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خوزستان گفت: در مجموع سهمیه کود شیمیایی سال 1401 استان 385 هزار تن است که تا به امروز از این اندازه 151 هزار تن تامین شده است.

28 مهر 1401

اجرای طرح افزایش نفوذ دانش در بخش کشاورزی فارس

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: طرح افزایش نفوذ دانش در واحد های تولیدی بخش کشاورزی استان فارس به طور نوآورانه اجرای می شود

27 مهر 1401

نگاه وزارت اقتصاد به بودجه، درآمدزایی نیست

خاندوزی گفت: به بودجه نگاه درآمدی نداریم و باوجوداینکه پارسال وزارت نفت و سازمان برنامه، پیشنهاد های دیگری داشتند ما اصرار کردیم که برای نرخ خوراک پتروشیمی، سقف بگذاریم.

27 مهر 1401

کاهش هزینه های ساخت و ساز واحد های تولیدی در اردبیل

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اردبیل از نهایی شدن تفاهم نامه همکاری به منظور کاهش هزینه های ساخت و ساز واحد های تولیدی در استان اطلاع داد.

20 مهر 1401

صدور 168 گواهی تاییدیه ایمنی آسانسور در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل استاندارد چهارمحال بختیاری گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی استاندارد، آسانسور های نصب شده در کشور مشمول مقررات استاندارد های اجباری هستند و این موضوع به شهرداری ها ابلاغ شده است.

12 مهر 1401

برپایی نمایشگاه صنعت ساختمان از 12 مهر در قزوین

نمایشگاه صنعت ساختمان از 12 مهر ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی استان قزوین گشایش می یابد.

7 مهر 1401

بی تدبیری و سهم طلبی مدیران سیاسی عامل اوضاع اسفناک دریاچه ارومیه

عضو هیئت علمی دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران گفت: اگر این تصمیمات غلط و سوءمدیریت ها در مورد حوضه آبریز دریاچه ارومیه نبود، خشکسالی نمی توانست تا این حد حیات دریاچه ارومیه را نابود کند.

30 شهریور 1401

رصد تمام حساب های تجاری کسبه

عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران گفت: در سیستم فعلی مالیات تمام حساب های یک شخص، چه کارت خوان، چه شخصی، چه تجاری همه رصد می گردد.

27 شهریور 1401

طرز تهیه پیراشکی با خمیر نانوایی ؛ یک شام دلپذیر و خوش طعم

برای آماده کردن یک شام سبک و دوست داشتنی آماده هستید؟ پیشنهاد ما برای شما پیراشکی گوشت و قارچ است که مراحل نسبتا ساده ای دارد. بعلاوه مواد اولیه بسیار ساده ای دارد که با کمترین هزینه قابل تهیه است. استفاده از خمیر فوری نانوایی تهیه این غذا را ساده تر هم...

16 شهریور 1401

چاپ مقاله پژوهشگر ایرانی در مجله معتبر فیزیک ریپورتز

دکتر بابک زارع رمشتی عضو هیئت علمی دانشکده فیزیک، در سال 2022، با همکاری تعدادی از پژوهشگران بین المللی پیروز به انتشار و چاپ مقاله ای با عنوان مگنونیک کاواکی در ژورنال بین المللی Physics Reports شد.

14 شهریور 1401
تعداد: (279)