برداشت 45 تن ذرت علوفه ای در هر هکتار از مزارع تایباد

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، مدیر جهاد کشاورزی تایباد گفت: در هر هکتار از مزارع ذرت علوفه ای تایباد، 45 تن از این محصول برداشت می گردد.

برداشت 45 تن ذرت علوفه ای در هر هکتار از مزارع تایباد

جواد اعتضادی مدیر جهاد کشاورزی تایباد در جمع وبلاگ اخبار و رویدادها بازدیدکننده از کشتزار های این شهرستان گفت: سطح زیر کشت محصول استراتژیک و راهبردی ذرت علوفه ای در تایباد 2 هزار و 200 هکتار است که از هر هکتار، 45 تن برداشت می گردد.

او اضافه نمود: عمده سطح زیر کشت ذرت علوفه ای در دشت کرات تایباد صورت می گیرد و برای تهیه خوراک دام به کارخانه ها و کارگاه های مختلف ارسال می گردد.

مدیر جهاد کشاورزی تایباد ادامه داد:60 درصد مزارع این محصول به صورت قطره ای آبیاری می گردد که 30 درصد صرفه جویی در مصرف آب را در پی دارد.

اعتضادی بیان نمود: نیمه دوم مهرماه تا نیمه اول آبان، زمان برداشت ذرت علوفه ای است که سال جاری نسبت به پارسال تغییری در سطح زیر کشت مشاهده نمی گردد.

او بعلاوه با اشاره به کاشت گندم و جو در تایباد توضیح داد: در سال زراعی جاری بیش از 14 هزار هکتار زمین، زیر کشت گندم و جو رفته که از این عدد 6 و نیم هزار هکتار مربوط به جو و هفت و نیم هزار هکتار مربوط به گندم است.

مدیر جهاد کشاوری تاکید نمود: کوشش شده تا در مزارع غلات با استفاده از شیوه های نوین آبیاری، با بذر کمتر فراوری بیشتر را تجربه کرد.

اعتضادی اظهار کرد: در تایباد به طور میانه از هر هکتار از کشتزار های گندم و جو، به ترتیب پنج تن و سه و نیم تن محصول برداشت می گردد که 100 درصد به صورت مکانیزه است.

این مقام مسئول اضافه نمود: این شهرستان در رتبه پنجم استانی از لحاظ سطح زیر کشت گندم و جو قرار گرفته است.

مدیر جهاد کشاورزی تایباد ادامه داد: هدف از بازدید اصحاب رسانه و وبلاگ اخبار و رویدادها از مزارع و باغات، آشنایی بیشتر و درک بهتر از فعالیت های کشاورزان و بخش کشاورزی است.

وبلاگ اخبار و رویدادها خراسان رضوی مشهد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "برداشت 45 تن ذرت علوفه ای در هر هکتار از مزارع تایباد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برداشت 45 تن ذرت علوفه ای در هر هکتار از مزارع تایباد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید