جزئیات گفت وگوهای ایران و چین برای اجرایی شدن سند 25ساله ، تدوین 16 تفاهم نامه میان 2 کشور

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، وزیر امور مالی و دارایی گفت: 16 تفاهم نامه همکاری ایران و چین تهیه شده و امیدواریم در کوتاه ترین زمان ممکن شرایط اجرایی شدن آن فراهم شود.

جزئیات گفت وگوهای ایران و چین برای اجرایی شدن سند 25ساله ، تدوین 16 تفاهم نامه میان 2 کشور

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، سید احسان خاندوزی درباره گفت وگوهای ایران و چین برای اجرایی شدن سند 25ساله، اظهار کرد: اجلاسی با معاون نخست وزیر چین که حضور بالاترین مقام مذاکره کننده چینی در حوزه ایران است با معاون اول رییس جمهوری کشورمان به عنوان عالی ترین مقام مذاکراتی در حوزه چین برگزار گشت.

وی افزود: برگزاری این اجلاس متکی بر چهار کمیته بود که روز گذشته در حوزه های چهارگانه بین دستگاه های مالی و تخصصی کشور اجرا شده بود و به دستیابی برای 16 تفاهم بین دو کشور منجر شد.

وزیر اقتصاد گفت: برای اجرای قرارداد 25ساله بین ایران و چین 16 تفاهم نامه همکاری در اجلاس امروز نهایی و مقرر شد که اقدامات اجرایی آن در حوزه انرژی، نفت و گاز، سرمایه گذاری های مشترک، تعاملات مالی، ارزی و بانکی و در زمینه پروژه های استراتژیکی در حوزه ترانزیت، زیرساختی و بنادر است که جزییات آن در دستور کار قرار می گیرد تا در دیدار آینده روسای جمهور دو کشور توافق نهایی برای اجرایی شدن این جزییات انجام می شود.

خاندوزی بیان نمود: جلساتی که روز گذشته در چهار کمیته تخصصی برگزار گشت با مسئولیت کمیسیون مشترک دو دولت به معاون اول رییس جمهوری کشورمان و معاون نخست وزیر چین است و وزارت اقتصاد برنامه های کمیسیون مشترک را پیگیری می کند.

وی شرح داد: امیدوارم در کوتاه ترین زمان ممکن شرایط برای اجرایی شدن 16 تفاهم که روز گذشته نهایی شد، فراهم شود و به نظر می رسد مقدمات خوبی برای دیدار آینده روسای جمهوری ایران و چین فراهم آمده است.

وزیر اقتصاد درباره شرایط مبادلات تجاری دو کشور گفت: اراده سیاسی و مالی دو کشور بر این است که با وجود محدودیت های بین المللی و فشارهای تحریمی ظرفیت تجاری خود را افزایش دهند و تجارت ایران و چین 20 درصد رشد داشته و چشم انداز سال میلادی 2023 بهتر از شرایط حال حاضر خواهد بود.

منبع: همشهری آنلاین

به "جزئیات گفت وگوهای ایران و چین برای اجرایی شدن سند 25ساله ، تدوین 16 تفاهم نامه میان 2 کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات گفت وگوهای ایران و چین برای اجرایی شدن سند 25ساله ، تدوین 16 تفاهم نامه میان 2 کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید