جزئیات تازه از ورود خودروهای وارداتی به کشور ، نخستین خودروهای وارداتی چه زمانی وارد می شوند؟

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، مدیرکل صنایع خودرویی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: زمان ورود نخستین خودروهای وارداتی به کشور به سرعت عمل واردکنندگان که بنگاه های مالی هستند، بستگی خواهد داشت.

جزئیات تازه از ورود خودروهای وارداتی به کشور ، نخستین خودروهای وارداتی چه زمانی وارد می شوند؟

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها ،عبدالله توکلی لاهیجانی در جریان دومین روز از هفدهمین نمایشگاه بین المللی قطعات، لوازم و مجموعه های خودرو اضافه کرد: انتقال فناوری موضوع مهمی است که در آیین نامه واردات خودرو بر آن تاکید شده است تا شاهد جهش صنعت خودروی کشور نیز باشیم.

وی اظهار کرد: اکنون ثبت درخواست خودروسازان و واردنمایندگان مختلف در حال اجرا است و مواردی درخصوص استانداردهای مد نظر و تایید خدمات پس از فروش این شرکت ها وجود دارد.

توکلی لاهیجانی اظهار داشت: زمان ورود نخستین خودروهای وارداتی به کشور به سرعت عمل واردنمایندگان که بنگاه های مالی هستند، بستگی خواهد داشت.

وی بیان کرد: متناظر با فرآیند واردات، فرآیند رشد فراوری داخل نیز رخ داده است و در هفت ماهه اخیر رشد 12 درصدی فراوری خودروها و بعلاوه فراوری اتومبیل ها به صورت کامل و بدون ناقصی سبب تثبیت جریان فراوری در گام نخست شده است.

این مقام مسئول وزارت صمت تاکید نمود: اگر واردت هم اتفاق بیفتد، بازار به سمت رقابتی شدن پیش خواهد رفت و شاهد بالندگی صنعت خودرو نیز خواهیم بود.

وی با پویا توصیف کردن فرآیند واردات خودرو، اظهار داشت: هم اکنون شرکت هایی که بتوانند پیش نیازهای لازم را برای واردات تامین نمایند می توانند وارد چرخه کار شوند و هیچ محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.

مدیرکل صنایع خودرویی وزارت صمت تاکید نمود: رقابتی که بین خودروهای وارداتی و خودروهای فراوری داخل ایجاد خواهد شد، موتور محرکه صنعت خودرو از حیث کیفیت و قیمت خواهد بود.

وی اظهار داشت: وزارت صنعت، معدن و تجارت به واردات به عنوان یک جریان تنظیم گر بازار و بردن آن به سمت رقابت نظر دارد و همیشه از آن استقبال خواهد نمود.

توکلی لاهیجانی بیان کرد: رویکرد اصلی وزارتخانه در صنعت خودرو تمرکز بر فراوری دانش بنیان، پوست اندازی پلتفرمی و رفتن به سمت توسعه محصولات داخلی است تا بتوانیم بازارهای نو صادراتی را در حوزه خودرو فتح کنیم.

هفدهمین نمایشگاه بین المللی قطعات، لوازم و مجموعه های خودرو از روز دوشنبه (نهم آبان ماه) با حضور معاونان صنایع عمومی و حمل و نقل وزارت صمت افتتاح شد و شروع به کار کرد.

این نمایشگاه به مدت چهار روز (تا 12 آبان ماه) با حضور بیش از 600 شرکت داخلی و خارجی (متشکل از 45 شرکت دانش بنیان، بیش از 500 فراورینماینده داخلی و 55 شرکت خارجی) از 11 کشور چین، آلمان، ایتالیا، ترکیه، هلند، امارات، هند، کره جنوبی، تایوان، ژاپن و اندونزی در متراژی به وسعت بیش از 70 هزار متر مربع فضای نمایشگاهی برگزار می گردد.

  • از برندهای اول جهان چه خودروهایی وارد می شوند؟ | پرونده ورود خودروهای اروپایی بسته شد
منبع: همشهری آنلاین

به "جزئیات تازه از ورود خودروهای وارداتی به کشور ، نخستین خودروهای وارداتی چه زمانی وارد می شوند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات تازه از ورود خودروهای وارداتی به کشور ، نخستین خودروهای وارداتی چه زمانی وارد می شوند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید