هشدار زرد هواشناسی برای استان تهران ، یخبندان در راه است؟

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، اداره کل هواشناسی استان تهران در گزارشی مطرح کرد که به علت ماندگاری هوای سرد تا روز چهارشنبه هفته جاری، احتمال یخبندان در منطقه ها شمالی استان تهران، خسارت به صنعت کشاورزی، یخزدگی لوله ها و مخازن آب در منطقه ها شمالی استان وجود دارد.

هشدار زرد هواشناسی برای استان تهران ، یخبندان در راه است؟

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، اداره کل هواشناسی استان تهران برای این استان از روز یکشنبه تا چهارشنبه هشدار زرد هواشناسی صادر کرد.

براساس این گزارش از روز یکشنبه -13 آذر- تا روز سه شنبه -15 آذر- احتمال بارش باران، مه، گاهی رعد و برق، وزش باد شدید، بارش برف در شهرهای شمالی استان و بارش پراکنده برف در شمال تهران وجود دارد.

در این بازه زمانی، احتمال وقوع خطرهایی همانند لغزندگی جاده، کاهش شعاع دید، اختلال در سفرهای بین شهری، بالا آمدن آب رودخانه و آبگرفتگی معابر، تأخیر در پروازها وجود دارد.

در بخشی از هشدار هواشناسی آمده است که در بازه زمانی یکشنبه تا چهارشنبه صبح نیز شهروندان تهرانی شاهد کاهش دما 5 تا 8 درجه ای و ماندگاری هوای سرد خواهند بود.

به علت ماندگاری هوای سرد نیز احتمال یخبندان در منطقه ها شمالی استان تهران، خسارت به صنعت کشاورزی و یخزدگی لوله ها و مخازن آب در منطقه ها شمالی استان وجود دارد و به شهروندان توصیه می گردد تا از یخزدگی لوله های پیشگیری و از ضدیخ در خودروها استفاده نمایند.

بعلاوه احتیاط در سفرهای برون شهری، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی هنگام سفر، احتیاط در فعالیت کوهنوردی و پرهیز از صعود در ارتفاعات، احتیاط در عبور از حاشیه مسیل ها و آمادگی ارگان ها در این گزارش مورد توجه قرار گرفته است.

منبع: همشهری آنلاین

به "هشدار زرد هواشناسی برای استان تهران ، یخبندان در راه است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار زرد هواشناسی برای استان تهران ، یخبندان در راه است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید