رصد تمام حساب های تجاری کسبه

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران گفت: در سیستم فعلی مالیات تمام حساب های یک شخص، چه کارت خوان، چه شخصی، چه تجاری همه رصد می گردد.

رصد تمام حساب های تجاری کسبه

آقای رسول جهانگیری گفت: به طور کلی تمامی حساب های کسبه در حوزه مالیاتی قابل رصد و آنالیز است، منتهی بعضی افراد اصرار بر گرفتن وجه نقد از مشتریان بعلاوه مانع کشیدن کارت می شوند کار بیهودی به نظر می رسد. در سیستم فعلی مالیات تمام حساب های یک شخص، چه کارت خوان، چه شخصی، چه تجاری همه رصد می گردد.

به گفته او، تمامی حساب های تجاری کسبه قابل آنالیز است به طوری که تمامی مستندات آن به خوبی قابل مشاهد و رسیدگی است. امروز تمام کسبه باید دستگاه پوز متصل به سامانه جامع مالیات را داشته باشند، بعلاوه در حوزه مالیاتی در حال به روزرسانی و عملاً در آینده تمام حساب ها برای سیستم مالیاتی قابل آنالیز است. طی سال های آینده چیزی به نام فرار مالیاتی نخواهیم داشت.

عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران این را هم گفت: به طور کلی یکی از پیش احتیاج ها و زیرساخت های اخذ مالیات، شناسایی فعالان مالی و اندازه عایدی به دست آمده از فعالیت مالی است. به همین دلیل یکی از مهم ترین اقدامات، شناسایی حساب های تجاری است.

لازم به ذکر است، سازمان امور مالیاتی کشور در خردادماه و تیرماه امسال خاطرنشان کرد که مودیان حساب های تجاری مربوط به فعالیت کسب و کارشان را به سازمان امور مالیاتی کشور اعلام نمایند که تا به امروز بیش از هشت میلیون و 130 هزار حساب تجاری به وسیله مودیان به سازمان امور مالیاتی کشور اعلام شده است.

وبلاگ اخبار و رویدادها مالی صنعت ، تجارت و کشاورزی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "رصد تمام حساب های تجاری کسبه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رصد تمام حساب های تجاری کسبه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید