چاپ مقاله پژوهشگر ایرانی در مجله معتبر فیزیک ریپورتز

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، دکتر بابک زارع رمشتی عضو هیئت علمی دانشکده فیزیک، در سال 2022، با همکاری تعدادی از پژوهشگران بین المللی پیروز به انتشار و چاپ مقاله ای با عنوان مگنونیک کاواکی در ژورنال بین المللی Physics Reports شد.

چاپ مقاله پژوهشگر ایرانی در مجله معتبر فیزیک ریپورتز

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علم و صنعت، این پروژه با همکاری تیم های تحقیقاتی از ایران، آلمان، انگلستان، ژاپن، کانادا، آمریکا و هلند در قالب یک همکاری بین المللی انجام شده است.

این مقاله تحت عنوان Cavity Magnonics در مجله Physics Reports با ضریب تاثیر 30.51 منتشر شده است.

این مجله که از طریق انتشارات الزویر (Elsevier) منتشر می گردد، مطالب به روز را در خصوص تمام جنبه های فیزیک منتشر می نماید. مطالب این مجله ماهیت تخصصی دارند، اما حاوی مطالب مقدماتی کافی هستند تا نکات اصلی را برای افراد غیرمتخصص نیز قابل درک نمایند.

حوزه تحقیقاتی نو مگنونیک کاواکی به برهمکنش مگنون ها-کوانتای برانگیختگی های پایه ای در مواد مغناطیسی و امواج الکترومغناطیسی محدود شده فضایی می پردازد.

در این مقاله با معرفی مبانی فیزیکی، بر پیشرفت های نظری و تجربی این حوزه تحقیقاتی که برای ادغام در فناوری های کوانتومی آینده آماده می گردد، مروری انجام شده است. عمده جذابیت این حوزه تحقیقاتی از جفت شدگی قوی مگنون-فوتون و سهولت دست یابی به رژیم غیرخطی در کاواک های مایکروویو ناشی می گردد.

بیشتر بخوانید:

  • دریافت جایزه بین المللی سرآمدترین دانشمند جوان از طریق استاد دانشگاه شریف

برهمکنش مگنون ها با نور که از طریق پراکندگی نور بریلوئن (BLS) تشخیص داده می گردد در تشدیدگرهای نوری مغناطیسی تقویت می گردد که می تواند برای خنک سازی و یا گرم کردن مگنون ها به کار گرفته گردد. جفت شدگی غیرمستقیم یک مگنت به یک کیوبیت ابررسانایی که از طریق فوتون کاواک مایکروویو منتقل می گردد، میزان گیری در حد تک مگنون را امکان پذیر می نماید.

منبع: همشهری آنلاین

به "چاپ مقاله پژوهشگر ایرانی در مجله معتبر فیزیک ریپورتز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چاپ مقاله پژوهشگر ایرانی در مجله معتبر فیزیک ریپورتز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید