اخبار اقتصادی

جزئیات گفت وگوهای ایران و چین برای اجرایی شدن سند 25ساله ، تدوین 16 تفاهم نامه میان 2 کشور

وزیر امور مالی و دارایی گفت: 16 تفاهم نامه همکاری ایران و چین تهیه شده و امیدواریم در کوتاه ترین زمان ممکن شرایط اجرایی شدن آن فراهم شود.

22 آذر 1401

مزایای اقامت یکساله ترکیه

چگونه مجوز اقامت یکساله ترکیه بگیریم؟ترکیه کشوری گردشگری است که بسیار مورد توجه ایرانیان واقع شده است. علت این امر، تاریخ و ریشه های فرهنگی اجتماعی این کشور است. چرا که ایرانیان با مردمان ترکیه احساس قرابت بیشتری می نمایند و از طرفی برای اقامت در این...

19 آذر 1401

مالاکا در یک نگاه

مالاکا در یک نگاهمالاکا با ساختمان های باستانی، تپه های باستانی و ساختمان های استعماری، مرکز تاریخی کشور مالزی است. در این شهر بود که نیروهای استعمارگر برای نخستین بار با مالزیایی ها ارتباط برقرار کردند. و خاتمه کشور را به سیستم مالی و سیاسی خود تغییر...

18 آذر 1401

خمیر سیلیکون چیست و چگونه دمای پردازنده را کاهش می دهد؟

تقریبا تمام کاربران از اهمیت دما برای قطعات سخت افزاری اطلاع دارند. اگر قطعات موردنظر در محدوده دمایی مناسبی قرار داشته باشند، می توانند عملکرد ایده آلی را ارائه کنند. دمای بالاتر از حد انتظار علاوه بر کاهش عمر قطعات مختلف، عملکرد آن ها را هم تحت تاثیر...

1 آذر 1401

روش های طراحی پله ها در دکوراسیون منزل دوبلکس

اگرچه دکوراسیون خانه دوبلکس را می توان به هر شکل انجام داد ، اما اولین چیزی که آن را از یک آپارتمان متمایز می نماید ، پله هاست. بنابراین معین کننده ترین عنصر در دکوراسیون خانه دوبلکس طبیعتاً پله است. در خانه های دوبلکس ، دکوراسیون راه پله نقش مهمی در زیبایی...

22 آبان 1401

مسائل ثبت نام در سایت بنیاد برکت از زبان شهروند خبرنگار

شهروند خبرنگار ما با ارسال پیامی از مسائل خود برای دریافت وام در سایت بنیاد برکت گلایه کرد.

13 آبان 1401

جزئیات تازه از ورود خودروهای وارداتی به کشور ، نخستین خودروهای وارداتی چه زمانی وارد می شوند؟

مدیرکل صنایع خودرویی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: زمان ورود نخستین خودروهای وارداتی به کشور به سرعت عمل واردکنندگان که بنگاه های مالی هستند، بستگی خواهد داشت.

12 آبان 1401

تداوم کشت قراردادی برنج، گندم و دانه های روغنی در کشور

مدیرکل دفتر امور غلات و محصولات اساسی وزارت جهاد کشاورزی گفت: کشت قراردادی محصول برنج، گندم و دانه های روغنی در سال زراعی جاری در کشور ادامه می یابد.

2 آبان 1401

اهدای عضو به شش بیمار زندگی دوباره بخشید

اهدای اعضای بیمار مرگ مغزی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد، موجب نجات و ادامه زندگی شش بیمار نیازمند به عضو شد.

1 آبان 1401

کرمانشاه جزو سه استان اول کشور از نظر بالا بودن تعداد آثار تاریخی

معاون میراث فرهنگی استان کرمانشاه به تعدد آثار تاریخی در کرمانشاه اشاره نمود و گفت : کرمانشاه جزو سه استان اول کشور از نظر بالا بودن تعداد آثار تاریخی است.

29 مهر 1401

نگاه وزارت اقتصاد به بودجه، درآمدزایی نیست

خاندوزی گفت: به بودجه نگاه درآمدی نداریم و باوجوداینکه پارسال وزارت نفت و سازمان برنامه، پیشنهاد های دیگری داشتند ما اصرار کردیم که برای نرخ خوراک پتروشیمی، سقف بگذاریم.

27 مهر 1401

این بیماری دوقلو ها را مبتلا می نماید!

بیماری نو میتوکندریایی در دوقلو های همسان شناسایی شد.

24 مهر 1401

صدور 168 گواهی تاییدیه ایمنی آسانسور در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل استاندارد چهارمحال بختیاری گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی استاندارد، آسانسور های نصب شده در کشور مشمول مقررات استاندارد های اجباری هستند و این موضوع به شهرداری ها ابلاغ شده است.

12 مهر 1401

برپایی نمایشگاه صنعت ساختمان از 12 مهر در قزوین

نمایشگاه صنعت ساختمان از 12 مهر ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی استان قزوین گشایش می یابد.

7 مهر 1401

بی تدبیری و سهم طلبی مدیران سیاسی عامل اوضاع اسفناک دریاچه ارومیه

عضو هیئت علمی دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران گفت: اگر این تصمیمات غلط و سوءمدیریت ها در مورد حوضه آبریز دریاچه ارومیه نبود، خشکسالی نمی توانست تا این حد حیات دریاچه ارومیه را نابود کند.

30 شهریور 1401

اقامتگاه بوم گردی هزارچشمه هفشجان

در ارتفاعات فلات مرکزی ایران و در دامنه کوه دنیا بین، شهری قرار گرفته است که پیشینه اش به گذشته های دور می رسد، شهر شیرهای سنگی و سنگ تراش های زبردست. در این سرزمین هزارچشمه، خانه ای هست که در دامنه کوه جای گرفته: از این خانه چشم اندازهایی بی نظیر ببینید،...

28 شهریور 1401

رصد تمام حساب های تجاری کسبه

عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران گفت: در سیستم فعلی مالیات تمام حساب های یک شخص، چه کارت خوان، چه شخصی، چه تجاری همه رصد می گردد.

27 شهریور 1401

برگزاری دوره آنالیز ویژه اقتصاد ایران باحضور رئیس مجمع فعالان مالی کشور در زنجان

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی زنجان از برگزاری دوره آنالیز ویژه اقتصاد ایران با حضور رئیس مجمع فعالان مالی کشور در زنجان خبرداد.

26 شهریور 1401

حامیان دوآتشه، دلال سگ از آب درآمدند ، خرید و فروش سگ ممنوع شد

این روزها بعضی حامی نماها، سگ های بدون صاحب را از مراکز نگهداری یا افرادی که تمایل به واگذاری دارند،گرفته و میلیونی می فروشند.یا با استفاده از واژگانی چونواگذاری رایگان یا یاری به درمان حیوانات شهروندان را طعمه نموده و ازطریق مختلف از آنها مبالغی را...

22 شهریور 1401

این خودروی ایرانی برای روس ها ؛ تصاویر لادا پریورا 2023 را ببینید

حدس ها در مورد حضور خودروهای ایرانی در بازار روسیه ادامه دارد. دومین مدلی که به روسیه خواهد آمد سدان تارا است. و در این صورت تارا ایران خودرو ممکن است با نام لادا پریورا 2022-2023 (Lada Priora) وارد بازار گردد.

13 شهریور 1401
تعداد: (376)