کرمانشاه جزو سه استان اول کشور از نظر بالا بودن تعداد آثار تاریخی

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، معاون میراث فرهنگی استان کرمانشاه به تعدد آثار تاریخی در کرمانشاه اشاره نمود و گفت : کرمانشاه جزو سه استان اول کشور از نظر بالا بودن تعداد آثار تاریخی است.

کرمانشاه جزو سه استان اول کشور از نظر بالا بودن تعداد آثار تاریخی

فرمانی معاون میراث فرهنگی استان کرمانشاه گفت : تعداد نیرو هایی که برای حفاظت از آثار تاریخی در اختیار داریم کافی نیست، بنابراین باید از مشارکت مردم و سایر دستگاه های ذیربط هم یاری بگیریم.

این مسئول گفت: همسو با سایر استان های کشور انجمن میراث فرهنگی در کرمانشاه هم تشکیل شده و بنا داریم تا آبان ماه این انجمن ها را در همه محوطه های استان تشکیل دهیم.

وی یادآورشد: اگر بخواهیم از آثار تاریخی خود به معنای واقعی حفاظت کنیم باید برای هرکدام از آن ها یک نیروی 24 ساعته مستقر کنیم که این موضوع نه تنها در کرمانشاه و کشور، بلکه حتی در شکوفاترین حالت اقتصاد کشور ها هم امکان پذیر نیست.

معاون میراث فرهنگی استان افزود: در کرمانشاه 4200 اثر تاریخی داریم که از این تعداد 2600 اثر غیرمنقول شامل بنا ها و محوطه های تاریخی، 77 اثر ناملموس و 35 اثر طبیعی در لیست آثار ملی کشور قرار گرفته اند.

وی توضیح داد: از آنجایی که اولین استقرارگاه انسان ها در دشت در دینور کرتویج، مفصل ترین کتیبه تاریخی دنیا در بیستون، قدیمی ترین نقش برجسته خاورمیانه در سرپلذهاب، بزرگترین قلعه دفاعی دنیا در دالاهو و دومین بنای سنگی ایران در کنگاور قرار گرفته است، بنابراین کرمانشاه از نظر میراث فرهنگی، استانی منحصربفرد است، لذا حفاظت از میراث فرهنگی آن باید گسترده تر باشد .

وبلاگ اخبار و رویدادها کرمانشاه کرمانشاه

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "کرمانشاه جزو سه استان اول کشور از نظر بالا بودن تعداد آثار تاریخی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرمانشاه جزو سه استان اول کشور از نظر بالا بودن تعداد آثار تاریخی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید