مالاکا در یک نگاه

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، مالاکا در یک نگاه

مالاکا با ساختمان های باستانی، تپه های باستانی و ساختمان های استعماری، مرکز تاریخی کشور مالزی است. در این شهر بود که نیروهای استعمارگر برای نخستین بار با مالزیایی ها ارتباط برقرار کردند. و خاتمه کشور را به سیستم مالی و سیاسی خود تغییر دادند.

مالاکا در یک نگاه

هم اکنون نیز می توانید ردپای نیروهای استعمارگر انگلیسی، هلندی و پرتغالی را در پسِ قلعه ها، موزه ها، کلیساها و برج های این شهر بیابید. از شهر مالاکا به عنوان تجربه فرهنگی دوران زندگی خود تماشا کنید.

مالاکا شهری عجیب و غریب با منظره ها تماشای متعدد و میراثی غنی است. گردش در شهر مالاکا برای کشف منطقه ها منحصر به فرد آن، با پاهایتان یا تریشا(نوعی سه چرخه کالسکه شکل) آسان است.به عنوان مرکز تاریخی غیر رسمی مالزی، مهمترین نقش مالاکا در منظره فرهنگی مالزی، بابا نییونیا یا فرهنگ پراناکان است.

با داشتن ترکیبی گلچین شده از چندین آداب و رسوم، سنن، غذا و شیوه زندگی، پراناکان هنوز در مالاکا رونق خود را حفظ نموده است. پراناکان با ترکیبی از ساختمان های تاریخی قدیمی و تازه در کنار مراکز خرید بسیار مدرن خودنمایی می نماید. از آیر کروه(Ayer Keroh) بسیار سرسبز گرفته تا چشم میزانای شهری مالاکا، در این مقاله سعی داریم تا شما را با 10 جاذبه گردشگری استان مالاکا که هیچ گردشگری نباید در جریان سفر خود تماشا آن ها را فراموش کند، آشنا کنیم. با وبلاگ اخبار و رویدادها همراه باشید.

  1. قلعه آفاموسا(AFamosa Fort)

قلعه آفاموسا در سال 1511 ساخته شده است. این قلعه قبلا سراسر تپه ای بزرگ را می پوشاند، اما در حال حاضر تنها دروازه ای از آن برجای مانده است. قلعه آفاموسا به وسیله آلفونسو دالبو کرک(Alfonso de Albuquerque) که رهبر حمله پرتغالی ها به سلطنت مالاکا بود، ساخته شد. تنها بقایای دروازه ای سفید از این قلعه بر جای مانده است.این قلعه در سراشیبی کلیسای سنت پل واقع شده است.

2. خیابان جانکر(Jonker Street)

خیابان جانکر یکی از برترین مکان ها برای تعطیلات آخر هفته است. چرا که گردشگران از سراسر دنیا به بازار پرجنب و جوش شبانه این خیابان خاص می آیند و این خود دلیلی بر این موضوع است. همه چیز به خوبی سازماندهی شده است. و دستفروشان مودب با رفتاری محبت آمیز در همه جای خیابان با شما معامله می نمایند. علاوه بر این خیابان جانکر با فضایی پر جنب و جوش، با موسیقی زنده به زندگی شما رنگی تازه می بخشد.

3. کلیسای حضرت مسیح(Christ Church)

کلیسای حضرت مسیح به وسیله هلندی هایی ساخته شده که مالاکا را از دست پرتغالی ها گرفتند. امروزه این ساختمان یکی از معروف ترین ساختمان های مالاکا است. این کلیسا در جالان گرجا(Jalan Gereja) واقع شده است. کلیسای حضرت مسیح به کلیسای خیابان نیز مشهور است. این کلیسا با آجرهای قرمز رنگ خود و صلیب سفید رنگی که بر سر در خود دارد به راحتی قابل تشخیص است. داخل کلیسا نیمکت هایی وجود دارد که قدمت آن ها به 200 سال می رسد. بعلاوه پنجره های تزئین شده و پلاک هایی داخل آن وجود دارد که سربازان هلندی و مردم محلی را احترام می نمایند.

4. کلیسای سنت پل(St. Pauls Church)

کلیسای سنت پل بزرگترین و قدیمی ترین قبرستان چینی خارج از کشور چین است. قبرستانی آبا و اجدادی از جامعه چینی مالاکا. این قبرستان با نام تپه چینی نیز شناخته می گردد. بیش از 12.500 قبر داخل این قبرستان وجود دارد. این قبرستان از زمانی معروفیت پیدا کرد که سلطان منصور شاه مالاکا با دختر امپراطور مینگ یعنی شاهدخت هانگ لیو ازدواج کرد.

5. منطقه حفاظت شده پروانه ها و خزندگان(Malacca Butterfly & Reptile Sanctuary)

این منطقه در 15 کیلومتری شمال شرقی شهر مالاکا واقع شده است و یکی از مکان هایی است که بیشترین تعداد بازدیدنماینده را در آیر کروه دارد. این منطقه حفاظت شده بعلاوه با نام تامان راما راما و رپتیلیا خوانده می گردد. حیوانات بیشماری از راسته پروانه ها و بیش از 20 گونه مار مثل مارمولک و کروکودیل، و ماهی های کپور رنگارنگ و بسیاری حیوانات دیگر در این منطقه زندگی می نمایند.

6. قصر سلطنتی مالاکا(Melaka Sultanate Palace)

این کاخ در تپه سنت پل، واقع شده است. درقصر سلطنتی مالاکا مجسمه ای چوبی از سلطان منصور شاه قرار گرفته است. کاخ پادشاهی مالاکا در سال 1985 با استفاده از مواد و تکنیک های ساختمان سازی سنتی که در قرن 16 وجود داشت، به سختی ساخته شده است. طبق تاریخ کاخ سلطان منصور شاه با ستون های چوبی، سقف هایی از جنس مس و روی، و کاملا بدون استفاده از میخ ساخته شده است.

7. برج تامینگ ساری(Melaka Menara Taming)

برج تامینگ ساری(Taming Sari Tower) رسماً در تاریخ 18 آوریل 2008 برای مقاصد تجاری افتتاح شد. برج تامینگ ساری نخستین و تنها برج ژیروسکوپی در مالزی است.(ژیروسکوپ وسیله ای برای میزان گیری و حفظ جهت است). این برج 110 متر طول دارد و با نمایی پانورامیک از این برج می توانید نظاره گر شهر مالاکا باشید.

8. موزه میراث بابا نیونیا(Baba-Nyonya Heritage Museum)

موزه میراث بابا نیونیا در سال 1896 ساخته شده است. این موزه مجموعه ای از سه خانه زیبا و بازسازی شده است که شباهت به خانه های بابا- نیونیا در قرن نوزدهم دارد.(بابا در فرهنگ مالاکا به معنی مرد و نیونیا به معنی زن می باشد. و بابا نیونیا به نسلی از مهاجران چینی اطلاق می گردد که در قرن پانزدهم به مالزی مهاجرت کردند). این موزه برترین مثال برای سبک زندگی چینی است. این خانه ها در سال های اخیر به موزه سنتی پراناکان منتقل شدند. کاشی های این خانه ها با دست نقاشی شده اند. درب های بیرونی آن از جنس چوب ساج حکاکی شده است، و درب داخلی برای امنیت بیشتر، استوارتر و محکم تر از درب های بیرونی ساخته شده است.

9. مالزی کوچک و پارک فرهنگی آسیایی(Mini Malaysia & ASEAN Cultural Park)

مالزی کوچک و پارک فرهنگی آسیایی پارکی فرهنگی است که مدلی تمام عیار از خانه های سنتی مالزی و آسیا را ارائه می دهد. این پارک برای گردشگران ساخته شده است. این پارک شبیه به مرکز صنایع دستی کاریانکا در کوالالامپور است. هر خانه شامل مبلمان، وسایل و آثار هنری است که بیانگر فرهنگ هر استان یا کشور است.

10. خانه وارونه مالاکا(The Upside Down House)

خانه وارونه مالاکا خانه ای منحصر به فرد در شهر مالاکا است. جایی که گردشگران می توانند داخل خانه ای وارونه از خانه های مدرن مالزیایی قدم بزنند. در حالیکه شهر مالاکا با تپه های تاریخی، خیابان جانکر، و فرهنگ منحصر به فرد پراناکان شناخته شده است، خانه وارونه مالاکا با سبک تازه خود، جزو جاذبه های خانوادگی محسوب می گردد.

این خانه بالای یک مغازه قرار گرفته است ، این خانه شامل، اتاق نشیمن، آشپزخانه، اتاق بازی، اتاق خواب اصلی، و حمام است. همه بخش های خانه مجهز به دستگاه تهویه هوا، دکوراسیون داخلی، و مبلمان هستند.

قدم زدن داخل این خانه ممکن است در ابتدا کمی کسل نماینده به نظر برسد، اما این خانه با داشتن پس زمینه های زیبا و وسایل خانه مثل تلویزیون، مبلمان، میزها و … که بر خلاف جاذبه زمین چیده شده اند، مکانی فوق العاده برای گرفتن عکس های منحصر به فرد است.

برترین نرخ بلیط هواپیما به مقصد مالاکا- مالزی

برای رزرو هتل در مالاکا اینجا را کلیک کنید

منبع: فلای تودی

به "مالاکا در یک نگاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مالاکا در یک نگاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید