حامیان دوآتشه، دلال سگ از آب درآمدند ، خرید و فروش سگ ممنوع شد

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، این روزها بعضی حامی نماها، سگ های بدون صاحب را از مراکز نگهداری یا افرادی که تمایل به واگذاری دارند،گرفته و میلیونی می فروشند.یا با استفاده از واژگانی چونواگذاری رایگان یا یاری به درمان حیوانات شهروندان را طعمه نموده و ازطریق مختلف از آنها مبالغی را دریافت می نمایند و سودهای گزافی به جیب می زنند.

حامیان دوآتشه، دلال سگ از آب درآمدند ، خرید و فروش سگ ممنوع شد

وبلاگ اخبار و رویدادها - ثریا روزبهانی: سگ سیاه رنگی با چثه ای بسیار بزرگ در فضای بیرونی مرکز نگهداری حیوانات بسته شده نزدیک 2متر قد دارد و فردی با نامه ای از کلانتری آمده و اصرار دارد که صاحب اش است و وقتی توله بوده آن را از خارج از کشور به ایران آورده. مسئول مرکز می گوید: این سگ نژاددار است و مدتی قبل تیم های گشت آن را از فردی معتاد که در شرایط بدی از او نگهداری می کرد، به اینجا آوردند و شرایط مناسبی ندارد.

بعضی از سگ های بدون صاحب که در مراکز ساماندهی، نگهداری یا در فضاهای بی دفاع شهری دیده می شوند، نژاددار و ارزشمند هستند،برای همین افراد سودجو با معرفی خود به عنوان حامی، برای گرفتن این سگ ها اقدام می نمایند تا از آنها در شرایط مطلوب و مناسب نگهداری نمایند،اما هنوز چند ساعت از خرید آنها نگذشته که سر از سایت های خرید و فروش حیوانات درمی آورند و با قیمت های میلیونی به فروش می رسند. بعلاوه بعضی از فرصت طلبان هم به همین شگرد گنجشک را رنگ زده و جای قناری می فروشند با این تفاوت که سگ های بدون صاحب و رهاشده را به عنوان سگ های اصیل ونژاددار عرضه می نمایند. این سگ ها یا توله ها از یک میلیون و500هزار تومان تا 10میلیون قیمت گذاری می شوند.

گزارش های خواندنی بیشتر را اینجا دنبال کنید

آگهی های تقلبی

در نخستین سکانس از این تجارت میلیونی به یکی از گروه مجازی با عنوان واگذاری رایگان حیوانات سرمی زنیم. مضمون اغلب آگهی ها احساسی و شور برانگیز است تا به وسیله تحریک عواطف انسانی به هدفشان برسند. برای مثال نوشته شده، سگ های بومی تفاوتی با بقیه سگ ها ندارند. به جای خریدن سگ های نژاددار پت شاپ ، به سگ های بومی پناه بدهیم و آنها را به سرپرستی بگیریم. تک تک این سگ ها به یاری مردم ایران احتیاج دارند تا زندگی امن و سالمی را تجربه نمایند. هریک از ما می تواند برای یک سگ بومی سرپرست باشد و زندگی خوبی برایش رقم بزند. آنها چشم انتظار اقدامات ما هستند.

یا در یکی دیگر از آگهی ها نوشته شده: این سگ نامش کوا و مظهر استقامت و صبوری است. او در حالی که از کمر خمیده و قادر به راه رفتن نبود پیدا شد و مورد درمان نهاده شد که طولانی مدت هم بود. اکنون واکسیناسیونش کامل شده و درسلامت کامل به همراه دو فرزند خودش، آماده واگذاری است.

بعلاوه در آگهی دیگری نوشته شده: با قبول سرپرستی از یک سگ بومی، زندگی شایسته ای به او هدیه کنید. سگ های اسیر در پناهگاه ها را نجات بدهید. زیرا بدترین شکنجه ها و جنایت ها در همین پناهگاه ها انجام می گردد. برای نگهداری یکی از سگ ها به ادمین گروه پیغام می دهیم. ابتدا شرایط پذیرش را برایمان گوش زد می نماید.شرایطی که بازهم پای منفعت و سود حامی نماها در میان است. نخستین گزینه یاری به کمپ است حال چه برای تهرانی ها و چه برای سایر شهرستانی ها. بعلاوه هزینه باکس، معاینه پزشکی، ایاب ذهاب تا فرودگاه و اضافه بار به عهده شخص خیر است و اگر سگ برگشت بخورد، هزینه ها عودت داده نمی گردد.

برای توضیحات بیشتر و آشنایی با این سگ خانگی توضیحاتی را می فرستد که اغلب جملات و کلمات آن از نظر املایی و نگارشی اشتباه نوشته شده است: این سگ خونگی، بازیگوش وحرف گوش کن اسمش گولیه است. از دست معتاد گرفتم. به همین دلیل به یه خوانواده حیون دوست واگذار می گردد. واکسنای اولیش زده شده شناسنامه هم داره.

بعد از پذیرفتن شروط می خواهد که مبلغ2میلیون تومان بابت ایاب و ذهاب و لوازم جانبی سگ به شماره کارتش واریز کنیم و در سرانجام هم برایمان آرزو می نماید هاپویی باشیم عده زیادی به بهانه اینکه یک حیوان خانگی به صورت رایگان به آنها واگذار می گردد به این صفحات اعتماد می نمایند و مورد سوء استفاده کلاهبرداران قرار می گیرند.

یاری های میلیونی در جیب کلاهبرداران

سکانس دوم به برشی از کلاهبرداری برای درمان سگ های بیمار اختصاص دارد. در فضای مجازی بیش از ده ها صفحه در زمینه واگذاری، نگهداری یا یاری به درمان حیوانات فعال است که اغلب آنها با شگردهای مختلف از شهروندان اخاذی می نمایند. سیدمهدی نبی یانکارشناس ارشد محیط زیست اعتقاد دارد ماهانه بین 30 تا 50 میلیون تومان یاری اقتصادی برای غذارسانی به سگ ها و گربه های ولگرد از مردم دریافت می نمایند. او به جزئیات این کلاهبرداری اشاره می نماید و می گوید: هرچه تعداد سگ زیاد باشد، عایدی اینها هم بیشتر می گردد. بسیاری از حامیان واقعی و ما از این ماجرا اطلاع داریم. حتی بعضی از این حامی نماها، مثلاً دست و پای سگی را می شنمایند و بعد عکس رادیولوژی آن را منتشر می نمایند. بعد از انتشار، بحث حیوان آزاری را مطرح نموده و مثلاً می گویند هزینه درمانش 10 میلیون تومان است. اینها از صبح تا شب، 10 میلیون تومان جمع نموده و بعد می گویند حیوان مرد.

فروس سگ ممنوع

به گفته گودرزی مسئول ساماندهی سگ های بدون صاحب و رهاشده شرکت ساماندهی شهر تهران، هرگونه خرید و فروش یا واگذاری در مراکز نگهداری شرکت ساماندهی شهرداری تهران ممنوع است. او در این باره می گوید: سگ های بلاصاحب جمع آوری شده از سطح شهر به نقاهتگاه منتقل می شوند و اگر مبتلا به بیماری باشند به آنها رسیدگی خواهد شد. سپس بعد از مساعد شدن حالشان به عنوان سگ های سالم ،به صورت قانونی به افراد حقیقی به عنوان سگ نگهبان داده می شوند. متأسفانه اغلب می بینیم که حامی نماها بعد از واگذاری سگ های بدون صاحب به آنها، این سگ ها را با قیمت های میلیونی و گزاف آگهی می نمایند و می فروشند و از این طریق منبع عایدیی برای خودشان ایجاد نموده اند. به همین دلیل در چند روز اخیر به مسئولان مراکز نگهداری از سگ های بدون صاحب به ویژه دهکده مهربانی در غرب مرکز، اعلام شد که هرگز سگ ها را واگذار ننمایند.

منبع: همشهری آنلاین

به "حامیان دوآتشه، دلال سگ از آب درآمدند ، خرید و فروش سگ ممنوع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حامیان دوآتشه، دلال سگ از آب درآمدند ، خرید و فروش سگ ممنوع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید