الگوی کشاورزی در ایلام از زراعت به باغداری تبدیل گردد

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، قاسم سلیمانی دشتکی روز سه شنبه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی اضافه کرد: امروز کشت بسیاری از محصولات کشاورزی به دلیل مصرف بالای آب به صرفه نیست.

الگوی کشاورزی در ایلام از زراعت به باغداری تبدیل گردد

وی اضافه نمود: کشت گلخانه ای و توسعه باغداری در این زمینه باید به عنوان راهکارهای جایگزین دنبال گردد ضمن اینکه از تجربیات سایر استان های موفق نیز برای توسعه این امر استفاده گردد.

سلیمانی دشتکی اضافه نمود: استاندار ایلام یادآور شد: اراضی شیبدار در استان می توانند برای توسعه باغداری مورد استفاده قرار گیرند و در صورت حمایت می توان از این محل ارزش اضافه نموده بالایی ایجاد کرد.

استانداری ایلام آمادگی دارد برای راه اندازی و موفقیت این طرح به سازمان جهاد کشاورزی کمک و یارانه های لازم را در این زمینه اختصاص دهد.

وی در ادامه بر رایزنی گسترده مدیران دستگاه های اجرایی برای رایزنی و جذب اعتبار از وزارتخانه ها تاکید نمود و گفت: مدیران دستگاه های اجرایی با رایزنی های گسترده با وزارتخانه ها باید تمام توان خود را برای دفاع از حقوق استان ایلام به کار بگیرند.

آنالیز مشکلات یک واحد پرواربندی 25 رأسی و یک واحد پرواربندی 45 رأسی و گزارش اجرای مصوبات پیشین ستاد اقتصاد مقاومتی توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، اداره کل میراث فرهنگی و سازمان حفاظت از محیط زیست استان ایلام در جلسه اقتصاد مقاومتی استان مورد آنالیز اعضا نهاده شد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "الگوی کشاورزی در ایلام از زراعت به باغداری تبدیل گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الگوی کشاورزی در ایلام از زراعت به باغداری تبدیل گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید