ولایتی: استفاده از قدرت نظامی یا جریانات تروریستی برای تغییر حکومت مردود است

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، ولایتی با اشاره به ظرفیت های فراوان اقتصادی در منطقه میان ایران و سنگاپور گفت: دو کشور بسترهای بسیار ارزشمندی را برای توسعه همکاری ها دارا هستند.

ولایتی: استفاده از قدرت نظامی یا جریانات تروریستی برای تغییر حکومت مردود است

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک صبح روز سه شنبه 29 تیرماه با تارمان شانمو گارتنام معاون نخست وزیر و وزیر هماهنگ کننده سیاست های اقتصادی و اجتماعی دیدار و گفت وگو کرد.

در ابتدای این دیدار به برخی از مباحث مطرح شده در کنفرانس مهاجران آسیایی با عنوان رشد از راه تعامل، فرصت جنوب آسیا اشاره و ضرورت تعامل و همکاری کشورهای آسیایی در زمینه های مختلف مورد تاکید قرار گرفت.

در ادامه دو طرف روابط دو کشور را بسیار مثبت و رو به رشد ارزیابی کرده و تلاش برای توسعه زمینه های مختلف همکاری را مورد تاکید قرار دادند.

ولایتی با اشاره به ظرفیت های فراوان اقتصادی در منطقه و به ویژه میان ایران و سنگاپور گفت: دو کشور بسترهای بسیار ارزشمندی را برای توسعه همکاری ها دارا هستند و باید تلاش کرد به ویژه در حوزه های اقتصادی، ترانزیتی و انرژی این امکانات را با طراحی و برنامه ریزی دقیق به کار گرفت.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک اضافه کرد: در کنار ظرفیت های اقتصادی، اشتراکات فرهنگی و اجتماعی نیز تحکیم بخش روابط فیمابین خواهد بود و باید گام های عملی و رو به توسعه و رشد را با بهره گیری از این اشتراکات به اجرا درآورد.

ولایتی در پاسخ به سوالی در خصوص منطقه و تحلیل شرایط موجود، به نقش ایران در منطقه برای حمایت از دولتهای قانونی هم اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران تلاش خود را برای جلوگیری از اجرای نقشه های تفرقه افکنانه و تجزیه طلبانه که به تضعیف کشورهای اسلامی منطقه خواهد انجامید به کار گرفته و صادقانه در برابر تهدیدات منطقه ای ایستادگی کرده و نقش ایران در این زمینه بسیار با اهمیت است و همانگونه که ملاحظه می کنید پیروزی های بیشتری را برای عراق و سوریه شاهد هستیم که با تقویت دولت های مرکزی این روند افزایش خواهد یافت.

ولایتی به کار گیری قدرت و زور را برای تغییر دولتهای قانونی مردود گفت و شرح داد: انتخاب و آرای مردم در انتخاب حکومتهای خود محترم بوده و استفاده از قدرت، زور و نیروی نظامی و یا بهره برداری از جریانات افراطی و تکفیری و تروریسم مردود است.

وی همچنین با توجه به تحولات مستمر منطقه، توجه به تبادل اطلاعات و همفکری برای حل مسائل منطقه ای را نیز خاطر نشان کرد.

در این دیدار معاون نخست وزیر هم ضمن اشاره به برخی تحولات منطقه ای و ضرورت مقابله با جریانات تروریستی، به سفر اخیر ظریف وزیر امور خارجه و ربیعی وزیر کار و رفاه اجتماعی اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران و سنگاپور امکان توسعه روابط در سطوح مختلف را دارا هستند و به خصوص در حوزه های اقتصادی می توان از این مزیتها بهره برداری کرد و جمهوری اسلامی ایران موقعیتی استراتژیک و با اهمیت را در اختیار دارد و سنگاپور خواهان گسترش روابط خود در غرب است و ایران در این زمینه دارای جایگاهی ویژه است.

در این دیدار انصاری سفیر کشورمان در سنگاپور هم گزارش کوتاهی از همکاری های دو طرف به ویژه اقتصادی و برنامه های پیش رو ارائه کرد و در ادامه پیرامون همکاری های مشترک نیز میان دو طرف بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

منبع: تسنیم

به "ولایتی: استفاده از قدرت نظامی یا جریانات تروریستی برای تغییر حکومت مردود است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ولایتی: استفاده از قدرت نظامی یا جریانات تروریستی برای تغییر حکومت مردود است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید