اذعان نماینده سوئد بر نقش برجسته ایران در کمک به برقراری صلح در یمن و منطقه

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، نماینده سوئد در امور یمن در دیدار با مشاور ارشد وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بر نقش برجسته ایران در کمک به برقراری صلح در یمن و منطقه تأکید کرد.

اذعان نماینده سوئد بر نقش برجسته ایران در کمک به برقراری صلح در یمن و منطقه

به گزارش گروه سیاست خارجی وبلاگ اخبار و رویدادها، پیتر سمنی بی نماینده ویژه سوئد در امور یمن امروز (شنبه) 27 آذر ماه در تهران با علی اصغر خاجی مشاور ارشد وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در امور ویژه سیاسی، دیدار و گفت وگو کرد.

در این دیدار آخرین تحولات در صحنه های داخلی و خارجی یمن بررسی شد و درباره زمینه های همکاری مشترک ایران و سوئد در رابطه با بحران یمن، بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

آخرین رایزنی های منطقه ای نماینده ویژه سوئد در امور یمن و تلاش های جمهوری اسلامی ایران در راستای رفع محاصره علیه مردم یمن، برقراری آتش بس و فرایند صلح و همچنین رفع خطر نشت نفت از نفتکش صافر، محورهای اصلی این گفت وگو بود.

مشاور ارشد وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین بر حل بحران یمن از طرق راه حل سیاسی، برگزاری گفت وگو های یمنی - یمنی و تشکیل یک حکومت فراگیر در سرزمین یمن با مشارکت همه گروه ها و احزاب سیاسی در صحنه کشور تأکید کرد.

نماینده ویژه سوئد نیز با تأکید بر نقش برجسته جمهوری اسلامی ایران در کمک به برقراری صلح در یمن و منطقه، مساعی سازمان ملل را در برقراری آتش بس، رفع محاصره اقتصادی و از سر گیری گفت وگو های سیاسی در یمن تشریح کرد.

به گزارش فارس، پیتر سمنی بی نماینده ویژه سوئد در امور یمن 21 تیرماه نیز در سفر به تهران با علی اصغر خاجی درباره اوضاع یمن گفت وگو کرده بود. در این دیدار آخرین تحولات در صحنه های داخلی و خارجی یمن بررسی و در خصوص زمینه های همکاری مشترک ایران و سوئد جهت کمک به حل بحران این کشور و راه های سرانجام بخشیدن هر چه سریع تر به فاجعه انسانی در یمن، رایزنی و تبادل نظر به عمل آمد . (اینجا بخوانید)

علی اصغر خاجی مشاور ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی و پیتر سمنی بی نماینده ویژه سوئد در امور یمن 13 اردیبهشت ماه به صورت ویدئو کنفرانس درباره اوضاع یمن گفت وگو کردند.

آن لینده وزیر خارجه سوئد نیز در حاشیه هفتاد و ششمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در دیدار با امیرعبداللهیان بر ضرورت رایزنی با جمهوری اسلامی در رابطه با یمن تأکید کرده بود. (جزییات بیشتر)

گفتنی است، علی اصغر خاجی مشاور ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی در ادامه رایزنی های جمهوری اسلامی ایران درخصوص حل و فصل بحران یمن، اوایل مهر ماه با هانس گفرایندبرگ، فرستاده ویژه تازه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن ، به صورت تلفنی گفت وگو کرده بود.

منبع: خبرگزاری فارس

به "اذعان نماینده سوئد بر نقش برجسته ایران در کمک به برقراری صلح در یمن و منطقه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اذعان نماینده سوئد بر نقش برجسته ایران در کمک به برقراری صلح در یمن و منطقه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید