برای تقویت شراکت راهبردی با ایران آماده ایم

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، سخنگوی وزارت خارجه چین در اشاره به سفر وزیر خارجه ایران به این کشور گفت، پکن آماده تعمیق بیشتر شراکت راهبردی با تهران است.

برای تقویت شراکت راهبردی با ایران آماده ایم

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ اخبار و رویدادها، وانگ ونبین سخنگوی وزارت خارجه چین در کنفرانس خبری روزانه در اشاره به سفر روز آدینه حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران به این کشور برای ملاقات با همتای چینی، گفت پکن آماده است شراکت راهبردی با ایران را بیش از پیش تعمیق کند.

طبق گزارش شبکه سی جی تی ان، این دیپلمات چینی گفت که حسین امیرعبداللهیان و وانگ یی روز آدینه (24 دی) ملاقات خواهند کرد.

به گزارش این رسانه چینی، این ملاقات در حالی برگزار می گردد که چین و ایران شاهد ارتقای روابط دوجانبه هستند.

هفتم فروردین ماه سند برنامه همکاری های جامع ایران و چین در جریان سفر وانگ یی عضو شورای دولتی و وزیر امور خارجه جمهوری خلق چین به تهران، به امضای وزرای خارجه دو کشور رسید.

سند حاضر یک برنامه جامع در بازه زمانی بلندمدت (25 ساله) رویکردی مبتنی بر احترام متقابل و منافع برد-برد در زمینه روابط دوجانبه، منطقه ای و بین المللی است.

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت خارجه چین دیروز (دوشنبه) در نشست هفتگی با وبلاگ اخبار و رویدادها رسانه های داخلی و خارجی درباره توافقنامه 25 ساله ایران و چین گفت: آقای امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه آخر این هفته به دعوت همتای چینی خودش راهی چین است و موضوعات مختلفی را در دستورکار برای تبادل نظر ها داریم و نقشه راه 25 ساله یکی از این موضوعات است. مجریان آن بخش های مختلف و وزارتخانه های مختلف هستند.

سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سؤالی درباره چالش هایی که دنیا با آن روبرو است و تحریم هایی که از سوی آمریکا علیه ایران اعمال شده و مقابله ایران و چین با یکجانبه گرایی گفت: دنیا امروز در یک دوراهی قرار گرفته است. دوراهی یکجانبه گرایی که آمریکا از زمان ترامپ شروع کرد و امروز به انحای مختلف ادامه دارد و نگاهی که بر اساس اجبار است و متاسفانه آمریکا در موضوع آن قرار گرفته است و یا راهی که بر اساس چندجانبه گرایی، تبادل نظر، احترام به قوانین موضوعه و حاکمیت ملی کشورهاست.

خطیب زاده ادامه داد: ایران و چین در این جهت در یک محور قرار دارند و کوشش می نمایند در مقابل این سیاست زور و اجبار و سیاست تحریم و فشار و سیاست محروم کردن و استثنا کردن کشور ها از ترتیبات منطقه ای بایستند. آنچه امروز ایران و چین و بعضی کشور ها در جنوب و شرق نمایندگی می نمایند، همین نگاه راه متفاوت به همکاری های بین المللی است. امیدواریم آن هایی که جهت یکجانبه و زور، اجبار، دسیسه و فشار را دنبال می نمایند به این جهت که محتوم در روابط بین المللی است احترام بگذارند و به دامان این موضوع برگردند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "برای تقویت شراکت راهبردی با ایران آماده ایم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای تقویت شراکت راهبردی با ایران آماده ایم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید