دیدار ظریف و وزیر خارجه افغانستان در حاشیه کنفرانس قلب آسیا خبرنگاران

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه کنفرانس قلب آسیا در تاجیکستان، امروز با محمد حنیف اتمر ، وزیر امور خارجه افغانستان دیدار و گفت وگو کرد.

دیدار ظریف و وزیر خارجه افغانستان در حاشیه کنفرانس قلب آسیا خبرنگاران

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ اخبار و رویدادها، ظریف در این دیدار ضمن مرور آخرین شرایط همکاری های دو کشور، تلاش برخی طرف ها در جهت مکدر کردن فضای افکار عمومی را نشانه ناخشنودی برخی کشورها و جریانات از نزدیکی ایران و افغانستان دانست.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به رفع برخی محدودیتهای کنسولی برای اتباع افغانستان، این اقدامات را به منظور مبارزه با باندهای قاچاق اتباع افغانستان به ایران دانسته و بر ادامه مساعدتهای کشورمان در شفاف سازی حضور اتباع افغانستان در ایران تاکید کرد.

وزیر امور خارجه افغانستان نیز در این دیدار مراتب تشکر دولت و ملت خود را از مساعدتهای جمهوری اسلامی ایران در مهار آتش سوزی های گمرکات مرزی افغانستان اعلام و ایران را نزدیکترین دوست افغانستان خوانده و خواستار ادامه و توسعه همکاری ها و مشورتهای سازنده ایران در حوزه های سیاسی و اقتصادی شد.

وزیر امور خارجه افغانستان همچنین بر آمادگی کامل افغانستان جهت تشکیل کمیسیون مشترک دو کشور طی هفته های آینده تاکید کرد.

تشریح آخرین تحولات سیاسی و امنیتی افغانستان از سوی وزیر امور خارجه افغانستان و همچنین مصاحبه در خصوص فرایند صلح افغانستان از دیگر موضوعات مورد مصاحبه در این دیدار بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "دیدار ظریف و وزیر خارجه افغانستان در حاشیه کنفرانس قلب آسیا خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدار ظریف و وزیر خارجه افغانستان در حاشیه کنفرانس قلب آسیا خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید