نقش آفرینی سازمان دانش آموزی در تحقق ساحت های سند تحول بنیادین

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش سازمان دانش آموزی را یک گنج بی انتها دانست زیرا اگر به نقش تعاملات اجتماعی در شکل گیری نهادها و شکل گیری نهادها در تحولات اجتماعی فکر کنیم سنگ بنا و نقطه آغازین تحولات در مناسبات اجتماعی شکل می گیرد.

نقش آفرینی سازمان دانش آموزی در تحقق ساحت های سند تحول بنیادین

محسن حاجی میرزایی نشست صمیمی با مدیران سازمان دانش آموزی با بیان اینکه یکی از چالش های انسان ها چالش اندازه و قدر است اظهار کرد: اندازه و قدر هر فردی مهم است و بین این اندازه واقعی با آنچه در جامعه است فاصله ای احساس می گردد.

وی با طرح این سوال که قدر سازمان دانش آموزی چیست اضافه نمود: این سازمان یک گنج بی انتها است زیرا اگر به نقش تعاملات اجتماعی در شکل گیری نهادها و شکل گیری نهادها در تحولات اجتماعی فکر کنیم سنگ بنا و نقطه آغازین تحولات در مناسبات اجتماعی شکل می گیرد.

حاجی میرزایی با بیان اینکه انسان ها با برقراری رابطه و گفت وگو به تدریج نهادهایی را شکل می دهند ادامه داد: کیفیت ارتباطات یک جامعه، کیفیت آن جامعه را می سازد شما مسئول ساماندهی تعاملات اجتماعی، تقویت پیوندهای اجتماعی در آموزش و پرورش، افزایش توانمندی های دانش آموزان برای ایفای نقش های اجتماعی هستید که نقش های بسیار مهمی است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: شما انسان ها را در بهترین و تاثیرگذارترین دوره زندگی در اختیار دارید، پایدارترین و عمیق ترین تاثیرات را می توانید در یک پنجم جمعیت کشور و به وسیله یک تشکیلات منظم بگذارید.

وی مطرح نمود: مجموعه بالنده موفقیت خود را نیازمند اقدامات از جای دیگر نمی داند. باید به دانش آموزان یاد دهید مسئولیت خود را بپذیرند و برای حل مساله به توانمندی های خود فکر نمایند.

وزیر آموزش و پرورش اضافه نمود: توقع دارم این مجموعه پرشور و باانگیزه و باهمت کار نمایند گامی موثر در آموزش و پرورش برداریم. ما در اهداف تعلیم و تربیت برای دانش افزایی بسیار کار کردیم اما با افزایش توانمندی های دانش آموزان و تحقق اهداف تربیتی سندتحول فاصله داریم.

وی با اشاره به اینکه کرونا به ما اهمیت یک ساختار تشکیلاتی را نشان داد اضافه نمود: در کنار کارهای متنوع، بخشی را در راستای دسترسی به آموزش با کیفیت بگذارید و به آموزش و پرورش یاری کنید.

حاجی میرزایی یکی از راه های میانبر آموزش و پرورش را سازمان دانش آموزی خواند و گفت: سند تحول بنیادین اهداف بلندی در راستای اجرای فعالیت ها دارد که سازمان دانش آموزی می تواند در تمام ساحت های سند نقش آفرینی کند.

منبع: خبرگزاری پانا

به "نقش آفرینی سازمان دانش آموزی در تحقق ساحت های سند تحول بنیادین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقش آفرینی سازمان دانش آموزی در تحقق ساحت های سند تحول بنیادین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید