نرخ عوارضی در آزادراه های کشور افزایش یافت

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، دبیر کارگروه شرکت های سرمایه گذار در آزادراه ها اعلام نمود: نرخ عوارض آزادراه های کشور از اول شهریور به طور متوسط 15 درصد افزایش یافت.

نرخ عوارضی در آزادراه های کشور افزایش یافت

ایرنا: خدایار خاشع با بیان اینکه رشد نرخ عوارض آزادراه ها در سال 97 به 98 حدود 15.7 درصد است که با تاخیر پنج ماهه ابلاغ و از ابتدای شهریور اعمال شده است گفت: با توجه به اینکه مطابق ارقام منتشر شده از مرکز آمار ایران تورم سال 97 حدود 27 درصد است شرکت های سرمایه گذار در بخش آزادراه ها بر قیمت اعلامی اعتراض دارند.

وی گفت: عوارض عبور از آزادراه ها در ایران کمتر از 10 درصد بقیه کشورها است. البته مشکل اصلی درآمد مردم ایران است که نسبت به درآمد سایر کشورها حتی ترکیه بسیار کمتر است و ما هم اعتقاد داریم مردم قدرت پرداخت نرخ عوارض واقعی آزادراه ها را ندارند بنابراین ضروری است که سازوکار دیگری برای اداره آزادراه ها در نظر گرفته گردد.خاشع با بیان اینکه اکنون سهم عمده هزینه ساخت آزادراه ها با مشارکت سازندگان تامین می گردد گفت: این وضعیت برای شرکت های سرمایه گذار توجیه اقتصادی ندارد.

دبیرکارگروه شرکت های سرمایه گذار در آزادراه ها افزود: در آزادراه های جدیدی که در دست ساخت است 70 درصد سهم اقتصادی توسط سرمایه گذار و 30 درصد توسط دولت تامین می گردد اما در صورتی که نرخ عوارض واقعی نگردد باید ساز و کار دیگری برای بازگشت سرمایه به بخش خصوصی در نظر گرفته گردد. در حال حاضر ساخت هر کیلومتر آزادراه 20 میلیارد تومان هزینه دارد.

منبع: توریسم آنلاین

به "نرخ عوارضی در آزادراه های کشور افزایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نرخ عوارضی در آزادراه های کشور افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید