عدم تغییر بودجه دانشگاه شریف نسبت به سال گذشته چقدر صحت دارد؟

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، همزمان با انتشار جدول لایحه بودجه سال 99 خبر عدم تغییر بودجه دانشگاه شریف نسبت به سال گذشته رسانه ای شد که به آنالیز صحت و سقم آن پرداختیم.

عدم تغییر بودجه دانشگاه شریف نسبت به سال گذشته چقدر صحت دارد؟

به گزارش خبرنگار دانشگاه وبلاگ اخبار و رویدادها، حساب و کتاب اعتبارات هزینه ای دانشگاه های کشور به خصوص دانشگاه های بزرگ در لایحه بودجه سال 99 خبر از تغییرات متغیر بودجه های آن ها می دهد. چندی پیش خبری در رسانه های مختلف و کانال های فضای مجازی منتشر شد که باوجود افزایش بودجه دانشگاه ها در سال آینده، اما دانشگاه صنعتی شریف در این افزایش ها سهمی ندارد و بودجه آن نسبت به سال قبل تغییری نداشته است.

در این خصوص، بودجه دانشگاه صنعتی شریف در لایحه بودجه سال 98 و 99 را آنالیز کردیم. جداول به خوبی نشان می دهند که بودجه دانشگاه شریف نسبت به سال گذشته نه تنها تغییر پیدا نموده است؛ بلکه رشد حدود 12 درصدی نیز دارد.

بودجه دانشگاه شریف در جداول سال 98 (بدون احتساب بودجه پارک علم و فناوری این دانشگاه) مبلغ 3.414.976 میلیون ریال و در جداول سال 99 مبلغ 3.871.247 میلیون ریال است.

تنها تفاوت اساسی جدول دو سال 99 و 98 بودجه های اختصاص یافته به برنامه و خروجی های دانشگاه است که در سال 98 اعتبارات در نظر گرفته شده برای پوشش دهی 37 برنامه و در سال 99 اعتبارات در نظر گرفته شده برای پوشش دهی 22 برنامه است؛ از این رو شاید بتوان گفت: با حذف بعضی برنامه ها یا ادغام آن ها در برنامه های دیگر سهم آن ها کاهش پیدا نموده است.

بیشترین اعتبار پیش بینی شده برای دانشگاه شریف در لایحه بودجه سال 99 مربوط به برنامه آموزش نیروی انسانی متخصص با مبلغ 1.861.133 میلیون ریال و کمترین آن مربوط به برنامه یاری به بازاریابی و تجاری سازی با مبلغ 3.965 میلیون ریال است.

توضیح اعتبارات هزینه ای دانشگاه صنعتی شریف برای سال 99 و 98 را می توانید در جداول زیر مشاهده کنید:

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "عدم تغییر بودجه دانشگاه شریف نسبت به سال گذشته چقدر صحت دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عدم تغییر بودجه دانشگاه شریف نسبت به سال گذشته چقدر صحت دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید