65 هزار فرصت شغلی دانش بنیان در کشور ایجاد شده است

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، به گفته معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم، 65 هزار شغل در بستر دانش بنیان در کشور شکل گرفته که حدود 50 هزار مورد آن مربوط به دانش آموختگان دانشگاهی است.

65 هزار فرصت شغلی دانش بنیان در کشور ایجاد شده است

به گزارش گروه دانشگاه وبلاگ اخبار و رویدادها، علی خیرالدین چهارشنبه 29 دی در حاشیه بازدید از شرکت ها و کارگاه های برتر پارک علم و فناوری فارس و نمایشگاه محصولات فناورانه این پارک در جمع وبلاگ اخبار و رویدادها بیان نمود: پارک علم و فناوری فارس دارای حدود 350 شرکت فناور است که تعداد زیادی از آن ها در شمار شرکت های دانش بنیان محسوب می شوند.

او با بیان اینکه 3200 فرصت شغلی مبتنی بر دانش در این پارک ایجاد شده است، توضیح داد: یکی از برترین مولفه های اقتصاد مقاومتی، اقتصاد دانش بنیان است و لذا این مهم بستر مهم و مناسبی برای اشتغال دانش آموختگان است.

معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم ادامه داد: پارک علم و فناوری فارس، جزو اولین پارک هایی است که دره فناوری را ایجاد نموده که امید است با مدیریت خوب، بستر مناسبی برای ایجاد پردیس های فناوری شکل بگیرد.

خیرالدین با بیان اینکه هر مجموعه دستگاه اجرایی که علاقمند به فعالیت در حوزه فناوری هستند، فضا و زیر ساخت آماده نمایند، پارک علم و فناوری می تواند به صورت مشترک مدیریت را به عهده بگیرد تا شرکت های دانش بنیان بیشتری در این مجموعه مستقر شوند، گفت: ما هم تاکید داریم که این کار به وسیله دستگاه های اجرایی انجام گردد.

او به بازید از شرکت ها و کارگاه های برتر پارک علم و فناوری فارس هم اشاره و با بیان اینکه اقدامات با ارزشی در این پارک اجرا شده که صرفه جویی ارزی بالایی هم داشته است، نقدینگی و مجوز های فروش را از مهمترین مشکل مجموعه دانش بنیان در فارس مطرح کرد و از استاندار فارس خواست تا این موضوع را در شورای اشتغال مطرح نمایند تا خرید از شرکت های دانش بنیان انجام گردد، چرا که عموما اقتصاد سنتی با اقتصاد دانش بنیان مقابله می نماید و اجازه نمی دهد این کار به راحتی انجام گردد.

معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم اعلام کرد: خوشبختانه در مجلس طرح جهش فراوری دانش بنیان مصوب شده که به شدت از شرکت ها حمایت می نماید و اعتبار خوبی هم مجلس در صندوق نوآوری و شکوفایی پیش بینی نموده که تایید شده است.

خیرالدین با یادآوری اینکه با اجرایی شدن این طرح، واگذاری اراضی در پارک ها با سهولت انجام خواهد شد، پیشنهاد کرد که در همه وزارتخانه معاونت فناوری و نوآوری راه اندازی گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "65 هزار فرصت شغلی دانش بنیان در کشور ایجاد شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "65 هزار فرصت شغلی دانش بنیان در کشور ایجاد شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید