در پی تیراندازی های مرگبار، مکزیک، خواهان کنترل بیش تر مرزها توسط آمریکا شد

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، در پی یورش مسلحانه اعضای یک باند قاچاق مواد مخدر به شهری در مکزیک، رئیس جمهور این کشور از دولت آمریکا درخواست کرد کنترل بیش تری در مورد قاچاق سلاح در بین مرزهای دو کشور انجام دهد.

در پی تیراندازی های مرگبار، مکزیک، خواهان کنترل بیش تر مرزها توسط آمریکا شد

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ اخبار و رویدادها، اندرس مانوئل لوپز اوبرادور رئیس جمهور مکزیک و همتای آمریکایی وی، درخصوص اقدام سریع جهت مقابله با حجم بالای قاچاق اسلحه از آمریکا به مکزیک به توافق رسیدند.

به نوشته خبرگزاری رویترز، مارسلو ابرارد وزیر امور خارجه مکزیک شنبه شب در جمع وبلاگ اخبار و رویدادها پشنهاد کرد: هردو کشور از تکنولوژی برای بستن مرزها و توقف حمل و نقل سلاح هایی که موجب کشته شدن مردم مکزیک می گردد استفاده نمایند.

ابرارد اضافه نمود: ترامپ پاسخ داد که معتقد است استفاده از تکنولوژی در این زمینه ایده خوبی است. وی تشریح کرد، این تکنولوژی ها شامل نصب دستگاه ها فلزیاب و لیزر های پیشرفته در مرزها است که حتی قادر به تشخیص مواد شیمیایی هستند.

ابرارد در ادامه گفت، این اقدام نه تنها از ورود اسلحه به مکزیک جلوگیری می نماید، بلکه مانع ورود مواد مخدر از مکزیک به آمریکا می گردد.

لوپز اوبرادور در تماس تلفنی با دونالد ترامپ، نسبت به استفاده باندهای قاچاق مواد مخدر مکزیکی از اسلحه های مرگبار کالیبر 50 و گلوله های زرهی در درگیری های روز پنجشنبه در شهر کولیاکان مکزیک ابراز نگرانی کرد.

روز پنجشنبه پلیس مکزیک اوویدیو گازمن پسر ال چاپو سردسته یکی از باندهای بزرگ مواد مخدر این کشور را بازداشت کرد. اندکی بعد قاچاقچیان مسلح این باند به خیابان های کولیکان ریخته و این شهر را به هرج و مرج کشاندند.

در نهایت رئیس جمهور مکزیک ناچار شد حکم آزادی اوویدیو را امضا کند. او گفت این تصمیم را به خاطر محافظت از جان شهروندان گرفته است.

این درگیری ها 8 کشته و 21 زخمی برجای گذاشت و قاچاقچیان تعدادی از نیروهای امنیتی مکزیک را نیز گروگان دریافتد.

مکزیک تخمین می زد بیش از 80 درصد سلاح هایی که وارد این کشور می شوند، به وسیله مرزهای آمریکا وارد می شوند. مقامات مکزیک بارها خواهان جدی تر دریافت کنترل مرزها از سوی دولت آمریکا شده اند.

با این حال لابی قدرتمند سلاح در آمریکا، به خصوص گروه انجمن ملی تفنگ، که حتی پس از تیراندازی های کور مرگبار امسال در این کشور، مانع از اعمال محدودیت در زمینه مالکیت سلاح توسط شهروندان شد، ممکن است با مسئله کنترل سلاح که از بحث های داغ کمپین های انتخاباتی سال 2020 است نیز مقابله کند.

منبع: خبرگزاری فارس

به "در پی تیراندازی های مرگبار، مکزیک، خواهان کنترل بیش تر مرزها توسط آمریکا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در پی تیراندازی های مرگبار، مکزیک، خواهان کنترل بیش تر مرزها توسط آمریکا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید