اوبراین، نماینده آمریکا در نشست آسه آن می گردد

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، ایسنا نوشت: کاخ سفید بیان کرد، مشاور امنیت ملی آمریکا قرار است نماینده این کشور در نشست های مجازی قریب الوقوع با کشورهای آسیایی باشد.

اوبراین، نماینده آمریکا در نشست آسه آن می گردد

به گزارش خبرگزاری رویترز، رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی آمریکا قرار است ریاست هیاتی را برای مصاحبه با 10 کشور عضو آ.سه.آن برعهده بگیرد که از آدینه عصر به وقت آمریکا یا شنبه صبح در آسیا برگزار می گردد.

وی در نشست مالی شرق آسیا روز یکشنبه با حضور 15 کشور آسیا-پاسیفیک حضور دارد که در آن قرار است توافق موسوم به همکاری مالی جامع منطقه ای با حمایت چین امضا گردد و به بزرگترین توافق تجارت آزاد دنیا بدل خواهد شد.

کاخ سفید هنوز اعلام ننموده که در نشست رهبران موسوم به ملل حاشیه اقیانوس آرام یا همان نشست همکاری مالی آسیا-پاسیفیک (اپک) که آدینه آینده برگزار می گردد، چه کسی نماینده آمریکا خواهد بود.

این سومین سالی است که حضور آمریکا در نشست های شرق آسیا کمرنگ است، اگرچه دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا اعلام نموده بود که آسیا پاسیفیک و همکاری با چین، اولویت سیاست خارجی دولت واشنگتن است.

ترامپ نتایج انتخابات سوم نوامبر ریاست جمهوری آمریکا را به چالش کشیده، آن را قبول ندارد و از اذعان به شکست امتناع می نماید.

کاخ سفید در بیانیه ای اعلام نمود: اوبراین قرار است بار دیگر به تعهد آمریکا درباره شکوه، عظمت و امنیت در منطقه هند-پاسیفیک در جریان این نشست های مجازی تاکید کند.

در حالیکه ترامپ در 2017 در مانیل در نشست آمریکا-آ.سه.آن حضور داشت، هرگز در نشست کامل شرق آسیا شرکت نکرد. مایک پنس، معاون ترامپ در نشست 2018 سنگاپور نماینده آمریکا بود در حالیکه در نشست سال گذشته در تایلند، نماینده آمریکا، اوبراین بود.

310 310

منبع: خبرآنلاین

به "اوبراین، نماینده آمریکا در نشست آسه آن می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اوبراین، نماینده آمریکا در نشست آسه آن می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید