جانسون: به همکاری با بایدن در اهداف مشترک امید دارم

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، نخست وزیر انگلستان روز شنبه گفت به همکاری با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در اهداف مشترک از جمله مقابله با تغییرات آب و هوایی امیدوار است.

جانسون: به همکاری با بایدن در اهداف مشترک امید دارم

به نقل از رویترز، بوریس جانسون از نخستین تماس تلفنی خود با رئیس جمهور آمریکا برای استقبال از اعلامیه های بایدن مبنی بر پیوستن مجدد آمریکا به توافق 2015 پاریس و سازمان بهداشت جهانی استفاده کرد. آن ها همچنین درباره چشم اندازهای معامله تجارت آزاد صحبت کردند.

جانسون در توییتر اظهار کرد: اینکه امشب با جو بایدن صحبت می کنم عالی است. به تعمیق اتحاد دیرینه بین کشورهایمان همزمان با راهنمایی بهبودی سبز و پایدار از کووید 19، چشم امید دوخته ام.

یک سخنگوی جانسون اظهار کرد این دو رهبر همچنین در خصوص منافع یک معامله بالقوه تجارت آزاد بین دو کشور صحبت نموده اند. بریتانیا سال گذشته اتحادیه اروپا را ترک کرد. تماس بایدن با جانسون، نخستین تماس او با یک رهبر اروپایی از زمان شروع ریاست جمهوری بود.

جو بایدن روز شنبه به تقویت رابطه آمریکا با بریتانیا و دیگر متحدان ناتوی خود متعهد شد.

کاخ سفید گفت بایدن و جانسون در خصوص همکاری، شامل همکاری به وسیله سازمان های چندجانبه برای مقابله با تغییرات آب و هوایی و مبارزه با کووید 19 صحبت کردند.

کاخ سفید در بیانیه ای گفت: بایدن همچنین قصد خود برای تقویت رابطه خاص بین کشورهایمان و احیای روابط معاملاتی، تأکید بر نقش حیاتی ناتو در دفاع جمعی و ارزش های مشترک ما بیان نمود.

کاخ سفید افزود که بایدن تمایل خود به همکاری نزدیک با جانسون را همزمان با میزبانی G-7 و کنفرانس تغییرات آب و هوایی سازمان ملل در امسال توسط بریتانیا، نشان داده است.

این تماس همچنین شامل صحبت هایی درباره احتیاج به هماهنگی در اولویت های سیاست خارجی مشترک از جمله چین، ایران و روسیه بود.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا منتقد توافقات چندجانبه به خصوص ناتو بود و با طرح این ادعا که بعضی اعضا برای دفاع مبلغ کافی پرداخت ننموده اند، تهدید به ترک آن نموده بود.

بایدن در نخستین روز کاری خود تمایل به بازگشت به چندجانبه گرایی را به وسیله اقدام اجرایی متعهد شدن آمریکا به پیوستن مجدد به توافق آب وهوایی پاریس نشان داد. ترامپ با طرح این انتقاد که توافق پاریس به کارگران آمریکا آسیب می زند، ایالات متحده را از آن خارج نموده بود.

بایدن تعهد مجدد کشورش به توافق پاریس را به عنوان پیش درآمدی بر برنامه آب وهوایی خود توصیف نموده که خواهان قرار دادن کشور در راستا رسیدن به انتشار کربن تا صفر تا سال 2050 است.

رئیس جمهور آمریکا روز آدینه با جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا و آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، رئیس جمهور مکزیک صحبت کرد. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "جانسون: به همکاری با بایدن در اهداف مشترک امید دارم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جانسون: به همکاری با بایدن در اهداف مشترک امید دارم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید