خبرنگاران وزیر صمت : 30 میلیون تن فولاد در کشور فراوری می گردد

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، کرمان - خبرنگاران - وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: امروز در کشور 30 میلیون تن فولاد و 280 هزار تن کاتد فراوری می گردد که مایه افتخار است.

خبرنگاران وزیر صمت : 30 میلیون تن فولاد در کشور فراوری می گردد

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، علیرضا رزم حسینی روز آدینه در نشستی با استاندار کرمان و مسوولان شهرستان رفسنجان در مجتمع مس سرچشمه، معادن کشور را یکی از ذخایر مهم و اثرگذار در حوزه توسعه کشور دانست و اضافه نمود: عملیات اجرای پروژه های جدید، امروز در مس سرچشمه با اعتبار 30 هزار میلیارد تومان شروع شده و شرکت های مادر با شرکت های صنعتی عظیم، محور توسعه ای منطقه هستند.

وی توضیح داد: باید با اجرای مدل های خوب به سمتی پیش برویم که شرکت های عظیم در کشور ایجاد شوند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه شرکت ملی صنایع مس ایران از شرکت های مهمی است که می تواند به عنوان محور توسعه استان کرمان و کشور قرار گیرد گفت: در دوران تحریم با حرکت یک جانبه و خیانتی که ترامپ کرد و از برجام خارج شد اگر صنایع مس، پتروشیمی و صنایع غذایی نبودند نمی توانستیم از دوره تحریم عبور کنیم لذا ملت ایران مقاومت کرد.

وی ادامه داد: با مقاومت ملت ایران توانستیم در فراوری 29 قلم محصولات صنعتی رشد فوق العاده ای داشته باشیم و در حوزه فراوری خودرو هم به رشد 28 درصدی برسیم.

رزم حسینی اضافه نمود: در 9 ماه گذشته رشد صنعت و معدن کشور به 5.4 درصد رسید و برآورد می کنیم تا خاتمه سال این رقم به 6 درصد افزایش خواهد یافت و این حرکت صنعتی در کشور استمرار پیدا کند.

وزیر صمت اعلام نمود: در حوزه تجارت به دلیل شرایط کرونا خساراتی متوجه نه تنها ایران که متوجه جهان شد و امیدواریم با فراوری واکسن کرونا و ریشه کن شدن این ویروس بخش تجارت کشور نجات پیدا کند؛ ضمن اینکه صادرات کالا از ایران در 9 ماه گذشته افزایش پیدا نموده و تا خاتمه سال رشد صادراتی افزایش خواهیم داشت.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران وزیر صمت : 30 میلیون تن فولاد در کشور فراوری می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران وزیر صمت : 30 میلیون تن فولاد در کشور فراوری می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید