جمالی: توقیف نفتکش به درخواست آمریکا بود، ایران برنده فضای دیپلماسی شد

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس تاکید نمود: که آزادی نفتکش ایرانی و حرکت به سمت آب های بین المللی نشان داد که ما برنده فضای دیپلماسی و نظامی بودیم که برای آمریکایی ها سخت تمام شد.

جمالی: توقیف نفتکش به درخواست آمریکا بود، ایران برنده فضای دیپلماسی شد

محمد جواد جمالی در گفت و گو با وبلاگ اخبار و رویدادها با اشاره به آزادی نفتکش ایرانی و حرکت به سمت آب های بین المللی اظهار کرد: از همان ابتدا هیچ ادله قانونی برای توقیف نفتکش ایرانی وجود نداشت اقدام آنها تنها راهزنی دریایی برای تحت فشار قرار دادن جمهوری اسلامی ایران بعد از کاهش تعهدات برجامی ما بود. جالب این بود که بعد از توقیف نفتکش جان بولتون این کار را هدیه انگلیس به آمریکا تلقی کرد کما اینکه شواهدی وجود دارد که این توقیف به درخواست آمریکایی ها انجام شد.

وی ادامه داد: در همان زمان بسیاری از سیاستمداران اروپایی مطرح کردند که ایران جزئی از اتحادیه اروپا نیست که بخواهد تحریم های اروپا علیه سوریه را اجرایی نمایند؛ در این بین کوشش های دیپلماتیک فنی و مجموعه اقدامات خاص ما در تنگه هرمز تاثیر بسزائی داشت و در نهایت این کشتی آزاد شد؛ همانطور که دولت جبل الطارق گفت که در بازدید این کشتی چیزی جز نفت خام پیدا نکرده است.

جمالی یادآور شد: ما در همان ابتدا گفتیم که کشتی می خواهد به یکی از بنادر مدیترانه برود؛ البته در نهایت ما برنده فضای دیپلماتیک بودیم که برای آمریکا سخت تمام شد؛ به همین دلیل موضوع تحریم کاپیتان و ملوانان کشتی را مطرح کردند؛ البته که در نهایت کشتی به حرکت افتاد.

جمالی در خاتمه اظهار کرد: اروپایی ها دست به اقدام خطرناکی زدند؛ انگار دیگر مبنای حقوقی برای ما مهم نیست و از در قلدری وارد شدند. اگر قرار به ادامه این روند باشد قطعا ایران اقدامات متقابلی را انجام می دهد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "جمالی: توقیف نفتکش به درخواست آمریکا بود، ایران برنده فضای دیپلماسی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جمالی: توقیف نفتکش به درخواست آمریکا بود، ایران برنده فضای دیپلماسی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید