فرانسه ایران را تهدید کرد

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، فارس نوشت: وزیر خارجه فرانسه روز چهارشنبه ایران را به کلید زدن ساز و کاری که می تواند به بازگشت تحریم های بین المللی علیه ایران منجر شود تهدید کرد.

فرانسه ایران را تهدید کرد

به نوشته رویترز، لودریان گفته این کشور به طور جدی کلید زدن مکانیسم ماشه را که به از سر گیری تحریم های سازمان ملل علیه ایران منجر خواهد شد، در دست بررسی دارد.

وزیر خارجه فرانسه گفته در تلاش است واشنگتن را مجاب کند فشارها علیه ایران را کاهش دهد.

انگلیس، فرانسه و آلمان به عنوان کشورهای طرف برجام، بعد از خروج آمریکا از این توافق هسته ای وعده دادند ایران را از مزایای وعده داده شده در این توافق برخوردار کنند.

با این حال، کشورهای اروپایی اعتراف کرده اند که تا کنون به وعده های خود برای برخوردار کردن ایران از مزایای این توافق عمل نکرده اند. در چنین شرایطی ایران یک سال بعد از خروج آمریکا از برجام گام هایی را برای کاستن از تعهدات خود در توافق آغاز کرد.

آژانس بین المللی انرژی اتمی در گزارش فصلی جدید خود چند هفته پیش تأیید کرد که ایران غنی سازی اورانیوم را در تأسیسات فردو آغاز کرده است.

در واکنش، کشورهای اروپایی در بخشی از بیانیه مشترک خود روز دوشنبه برای اولین بار تهدید کرده اند که آماده اند همه مکانیسم ها از جمله آغاز ساز و کار حل و فصل مناقشات (یا مکانیسم ماشه) را برای وادار کردن ایران به قطع گام های برجامی خود مورد بررسی قرار دهند.

طبق مفاد برجام، در صورتی که هر کدام از طرف ها معتقد باشد طرف دیگر به تعهداتش متعهد نیست می تواند مسئله را به کمیسیونی مشترک شامل کنندگان ایران، روسیه، چین، سه کشور اروپایی و اتحادیه اروپا ارجاع دهند.

چنانچه طرف شاکی نتواند اختلاف را در سطح کمیسیون مشترک فیصله دهد باید شورای امنیت سازمان ملل متحد را از این مسئله مطلع کند. این شورا هم باید ظرف 30 روز مسئله ادامه تعلیق تحریم ها علیه ایران را به رأی بگذارد.

اگر قطعنامه ادامه تعلیق تحریم ها علیه ایران به تصویب نرسد، تحریم های سازمان ملل متحد که قبل از برجام علیه ایران وضع شده بودند مجدداً احیا می شوند. از این مکانیسم به عنوان مکانیسم ماشه یاد می شود.

310311

منبع: خبرآنلاین

به "فرانسه ایران را تهدید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرانسه ایران را تهدید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید