تظاهرات ده ها هزار نفر در الجزائر

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، ده ها هزار نفر از مردم الجزائر بار دیگر در پایتخت این کشور و دیگر شهرهای آن تظاهرات نموده و خواهان اجرای اصلاحات سیاسی ریشه ای در کشور شدند.

تظاهرات ده ها هزار نفر در الجزائر

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ اخبار و رویدادها، ده ها هزار نفر از مردم الجزائر روز آدینه (دیروز) با برگزاری تظاهراتی خواستار اجرای اصلاحات ریشه ای در کشور و برکناری عناصر دوره عبدالعزیز بوتفلیقه از قدرت شدند.

طبق گزارش خبرگزاری رویترز، معترضان با سر دادن شعارهایی خواستار وجود دموکراسی و حاکمیت قانون در کشور شده و از مسؤولان کشور خواستند تا در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری به صدای مردم گوش فرا دهند.

ارتش الجزائر سعی نموده با یاری دستگاه قضایی با محاکمه کردن تعدادی از مسئولان ارشد سابق از جمله احمد اویحیی و عبدالمالک سلال نخست وزیران سابق به اتهام فساد اقتصادی، اندکی از خشم معترضان بکاهد.

از زمان استعفای عبدالعزیز بوتفلیقه در تاریخ دوم آوریل گذشته که تحت فشار افکار عمومی صورت گرفت، مردم الجزائر خواستار برکناری عناصر دوره بوتفلیقه از جمله عبدالقادر بن صالح رئیس جمهور انتقالی، نورالدین بدوی و احمد قاید صالح رئیس ستاد مشترک هستند.

پیش از این قرار بود انتخابات ریاست جمهوری چهارم جولای برگزار گردد اما به دلیل آنکه هیچ کس برای این انتخابات نامزد نشد، این انتخابات به زمان دیگری موکول شد و دوره ریاست جمهوری بن صالح نیز تمدید شد.

ص

منبع: خبرگزاری فارس

به "تظاهرات ده ها هزار نفر در الجزائر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تظاهرات ده ها هزار نفر در الجزائر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید