اقبال غیرمنتظره به انتخابات الجزائر همزمان با تظاهرات معترضان

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، همزمان که مسئولان الجزائری از اقبال پررنگ مردم به انتخابات در ساعات اولیه سخن گفتند، منابع دیگر هم از بروز تظاهرات و درگیری در نقاطی در این کشور خبر دادند.

اقبال غیرمنتظره به انتخابات الجزائر همزمان با تظاهرات معترضان

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ اخبار و رویدادها، هم زمان با اعتراضات و تظاهراتی که طی ماه های گذشته در الجزائر برگزار گردیده، انتخابات ریاست جمهوری امروز از صبح آغاز شده و فرایند أخذ رأی در جریان است.

با توجه به فراخوان ها و اعتراضاتی که تا دیشب برای تحریم انتخابات ادامه داشت، گزارش های خبری حاکی بود که اقبال به انتخابات کم رنگ خواهد بود. اما کمیته ملی مستقل که وظیفه برگزاری انتخابات را دارد، در کنفرانسی خبری که ظهر امروز در پایتخت الجزائر برگزار گردید، از اقبال بزرگ و غیرمنتظره مردم در ساعات اولیه أخذ رأی اطلاع داد.

خبرگزاری آناتولی گزارش کرد: کمیته برگزاری انتخابات گفت که ساعات اولیه، اقبال خوبی به صندوق های رأی شده است.

همچنین عبدالوهاب قلعی معاون رئیس ستاد انتخابات عبدالقادر بن قرینه به وبگاه الشروق الجزائر گفت، طبق اطلاعاتی که تا ظهر از بیست استان به او رسیده، مشارکت بسیار خوب بوده است. او گفت، همچنین در استان های سطیف، ورقله، المدیه، و شماری از محلات پایتخت مثل براقی، عین النعجة، باش جراح و باب الزوار بالا گزارش شده است.

عزالدین میهوبی وزیر سابق فرهنگ و نامزد انتخابات هنگام رأی دادن

تظاهرات، حمله به مراکز رأی، گاز اشک آور

اما هم زمان با این خبر، بعضی منابع خبری مثل سایت روزنامه العرب نزدیک به عربستان سعودی به نقل از خبرگزاری فرانسه گزارش کردند که مخالفان انتخابات ریاست جمهوری در بجایه یکی از بزرگ ترین شهرهای منطقه القبائل الجزائر، وارد دو مرکز أخذ رأی شدند و آن را تخریب کردند. معترضان صندوق های رأی را شکستند و لیست رأی دهندگان را پاره کردند.

هم زمان با این اتفاق، در بعضی محلات پایتخت، صدها نفر آغاز به تجمع و تظاهرات نموده اند. معترضان خواهان لغو تظاهرات هستند.

خبرگزاری آلمان (DPA) گزارش کرد که در بعضی نقاط پلیس ناچار شده برای پراکنده کردن معترضان، از گاز اشک آور استفاده کند. منابعی در تومرت در شهر بجایه گفته اند که نیروهای ضدشورش گاز اشک آور شلیک نموده اند.

یک مرکز أخذ رأی در تومرت و حضور نیروهای پلیس

شب گذشته نیز هزاران نفر از معترضان در پایتخت الجزایر تظاهرات کردند و خواهان لغو انتخابات ریاست جمهوری شدند. به گزارش خبرگزاری رویترز، معترضان خواهان کناره گیری همه عناصر سیاسی وابسته به دولت عبدالعزیز بوتفلیقه هستند که پیشتر و در فروردین امسال (1398) در پی تظاهرات های مردمی از قدرت کنار رفت.

پس از کناره گیری عبدالعزیز بوتفلیقه رئیس جمهور سابق از قدرت این اولین انتخابات ریاست جمهوری الجزائر است اما معترضان همه پنج نامزد را از عناصر دولت بوتفلیقه می دانند و برای همین خواهان کناره گیری همه عناصر دولت قبل هستند.

هر پنج نامزد انتخابات ریاست جمهوری الجزائر، از عناصر دوره بوتفلیقه هستند. عبدالمجید تبون و علی بن فلیس نخست وزیران سابق دوره بوتفلیقه، عزالدین میهوبی دبیرکل التجمع الوطنی الدیمقراطی وزیر پیشین فرهنگ، عبدالعزیز بلعید رئیس جبهه المستقبل و عبدالقادر بن قرینه رئیس جنبش البناء الوطنی هستند.

ق

منبع: خبرگزاری فارس

به "اقبال غیرمنتظره به انتخابات الجزائر همزمان با تظاهرات معترضان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقبال غیرمنتظره به انتخابات الجزائر همزمان با تظاهرات معترضان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید