افزایش فشارها بر بایدن برای افشای نقش عربستان در حملات 11 سپتامبر

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، فشارها بر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به منظور منتشر ساختن اسناد محرمانه اف.بی.آی درباره دست داشتن عربستان در حملات تروریستی 11 سپتامبر 2001 در حال افزایش است و خانواده های قربانیان این حملات دولت آمریکا را متهم کرده اند که به همپیمان خاورمیانه ای خود اجازه فرار کردن از مسئولیت قتل عزیزان آنها را میدهد.

افزایش فشارها بر بایدن برای افشای نقش عربستان در حملات 11 سپتامبر

به نوشته روزنامه نیویورک پست، یک گروه از 22 قانونگذار فدرال نیویورک و نیوجرسی شامل نیکول مالیوتاکسی جمهوریخواه و سناتورها چاک شومر و کرستن گیلیبراند، نامه ای به مریک گارلند، دادستان کل آمریکا فرستاده و در آن بهانه مزیت اسرار دولتی که چند رئیس جمهور سابق شامل ترامپ، اوباما و بوش به جهت جلوگیری از انتشار گزارش 16 صفحه ای اف.بی.آی درباره دست داشتن عربستان در حملات 11 سپتامبر مورد استناد قرار دادند را به چالش کشیدند.

بستگان قربانیان و آسیب دیدگان حملات 11 سپتامبر این اقدام که چند روز پیش صورت گرفت را تحسین کردند.

برت ایگلسون، کسی که به هنگام کشته شدن پدرش در جریان این حملات 15 سال سن داشت گفت: بعد از حدود 20 سال، خیلی دیر است که مردم آمریکا ابعاد نقش عربستان در حملات 11 سپتامبر را بفهمند.

اسناد و مدارک دست داشتن عربستان در این حمله تروریستی در یک یادداشت سال 2012 اف.بی.آی بروز یافت؛ یادداشتی که مرتبط با تحقیقاتی اجرا شده از سوی این نهاد موسوم به Operation Encore از سال 2007 تا 2016 است. در این سند چهار صفحه ای شدیدا ویرایش شده سه مقام ارشد دولتی عربستانی که به هواپیمارباهای حملات 11 سپتامبر از بابت اقامتگاه، پول و آموزشهای پروازی و همینطور گواهینامه رانندگی در کالیفرنیا با علم به حضور آنها در آمریکا برای ارتکاب عمل تروریستی کمک کردند شناسایی شدند.

خانواده هایی که از عربستان سعودی نزد دادگاه فدرال منهتن به منظور دریافت غرامت شکایت کرده اند به دنبال دستیابی به گزارش16 صفحه ای اف.بی.آی هستند.

اندرو مالونی، یک وکیل این خانواده های گفت: اتفاق بدتر این است که اف.بی.آی اسناد محرمانه را با وکلای آمریکایی همدستان عربستانی این عوامل به اشتراک گذاشته است. وی تاکید کرد: اف.بی.آی عملا دارد به عربستانی ها به جای این خانواده ها کمک می کند. این دیوانگی است.

برت تعریف می کند که در 11 سپتامبر 2019 نزد دونالد ترامپ در یک مراسم در کاخ سفید تقاضایی از بابت دستیابی به این گزارش های اف.بی.آی مطرح نمود و ترامپ نیز خطاب به او و شش نفر دیگر از بستگان گفت: من قرار است به شما کمک کنم. این کار انجام میشود.

اما روز بعد از آن ویلیام بار، دادستان کل آمریکا با استناد به مزیت اسرار دولتی به موجب یک حکم اجرایی جلوی انتشار این گزارش ها را گرفت.

وزارت دادگستری آمریکا کمی بعد تر در اسناد دادگاهی تاکید کرد که افشای روابط عربستان با این دسیسه تروریستی امنیت ملی را به خطر می اندازد.

22 قانونگذار آمریکایی در نامه خود به گارلند استدلال کردند دکترین اسرار دولتی دارای خدشه قانونی بوده و مکررا به جهت سرپوش گذاشتن بر سوءعملکرد دولت مورد تاکید قرار گرفته است.

مالیوتاکیس، در نامه ای به تاریخ 21 آوریل به گارلند که از سوی چهار نماینده جمهوریخواه کنگره امضا شد، اظهار کرد که قربانیان و آسیب دیدگان حملات 11 سپتامبر از عدالت محروم شده اند. او خواستار انتشار فوری گزارش اف.بی.آی شد.

همچنین بیش ار 2100 تن از اعضای خانواده ها نیز نامه ای به تاریخ 12 مارس را امضا کردند و در این نامه به جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و گارلند گفته شده که وزارت دادگستری و اف.بی.آی به طور مداوم در برابر شکایت آنها علیه عربستان مانع و اخلال ایجاد کرده اند.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "افزایش فشارها بر بایدن برای افشای نقش عربستان در حملات 11 سپتامبر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش فشارها بر بایدن برای افشای نقش عربستان در حملات 11 سپتامبر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید