اختلاف نظر جمهوریخواهان و دموکرات ها در مورد آخرین شهادت

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، خبرنگاران، گروه بین الملل: در ادامه روند استیضاح ترامپ، شب گذشته سرهنگ الکساندر ویندمن، مدیر امور اروپا در شورای امنیت ملی آمریکا برای ادای شهادت در کنگره حاضر شد.

اختلاف نظر جمهوریخواهان و دموکرات ها در مورد آخرین شهادت

دموکرات های مجلس نمایندگان می گویند اظهارات ارائه شده از سوی الکساندر ویندمن، تائیدی بر حقایق محوری واقعه است که پیشتر شنیده شده بود.

اما قانون گذاران جمهوریخواه، اظهارات ویندمن را کم اهمیت توصیف کرده اند.

سرهنگ الکسنادر ویندمن، شب گذشته در لباس نظامی پشت درهای بسته، در کمیته های تحقیقات استیضاح رئیس جمهوری آمریکا در مجلس نمایندگان آمریکا، شهادت داده است.

سرهنگ ویندمن، تا کنون تنها فردی است که در جریان مکالمه تلفنی بین دونالد ترامپ و ولادیمیر زلنسکی، روسای جمهوری آمریکا و اوکراین، در روز 25 ژوئیه/3 مرداد، حضور داشته و در مجلس نمایندگان شهادت می دهد.

روند فعلی تحقیقات مجلس نمایندگان در مورد این که آیا رئیس جمهوری باید استیضاح گردد یا نه، به مکالمه تلفنی ترامپ با زلنسکی، باز می گردد. در این مکالمه دونالد ترامپ از رئیس جمهوری اوکراین خواسته لطفی بکند و در مورد جو بایدن، از نامزدهای اصلی حزب دموکرات برای رقابت در انتخابات ریاست جمهوری 2020، و پسرش، هانتر بایدن، که عضو هیئت مدیره یک شرکت نفت و گاز در اوکراین بود، تحقیق کند. در آن زمان دونالد ترامپ اعطای یک کمک نظامی 400 میلیون دلاری به اوکراین را متوقف کرده بود.

بنا بر اظهارات مکتوب الکساندر ویندمن برای آغاز جلسه، مکالمه موجب نگرانی او شده است. وی در اظهارات شب گذشته خود گفته است: به عقیده من درست نبود از یک دولت خارجی خواسته گردد در مورد یک شهروند آمریکایی تحقیق کند، و من از پیامدهای آن بر حمایت دولت آمریکا از اوکراین نگران بودم.

ویندمن که زاده اوکراین (در دوران زمامداری شوروی) است در سال 1979 در سه سالگی وارد ایالات متحده شد، 20 سال پیشینه نظامی دارد و از سال 2008 به این سو نیز به عنوان یک نظامی متخصص در امور اوراسیا مشغول خدمت بوده است. سرهنگ الکسنادر ویندمن در سال 2018 به خدمت شورای امنیت ملی کاخ سفید درآمد.

اوکراین: مقامات ما در پرونده استیضاح ترامپ شهادت نمی دهند

اما در همین رابطه وزیر خارجه اوکراین خاطرنشان کرد که مقامات این کشور در پرونده تحقیق برای استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در مجلس نمایندگان ایالات متحده شهادت نخواهند داد.

وادیم پریستایکو، وزیر خارجه اوکراین تاکید کرده است که کی یف مایل به دخالت در امور داخلی کشورهای دیگر نیست.

وی گفت: این ماجرا هیچ ربطی به ما ندارد. ما به آنجا [کنگره] نخواهیم رفت و نظری نخواهیم داد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "اختلاف نظر جمهوریخواهان و دموکرات ها در مورد آخرین شهادت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختلاف نظر جمهوریخواهان و دموکرات ها در مورد آخرین شهادت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید