کوشش برای خروج تالاب انزلی از فهرست مونترو

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، تهران- خبرنگاران- تالاب انزلی در سال 1975 در کنوانسیون رامسر به ثبت رسید اما به دلیل تخریب و دخالت های انسانی در سال 1993 به عنوان تالابی که نیازمند احیاست، در فهرست مونترو (در خطر نابودی) به ثبت رسیده است و کوشش ها برای خروج تالاب از این فهرست ادامه دارد.

کوشش برای خروج تالاب انزلی از فهرست مونترو

به گزارش روز سه شنبه وبلاگ اخبار و رویدادها از سازمان حفاظت محیط زیست، مدیرکل دفتر آموزش محیط زیست این سازمان گفت: با توجه به مسائل به وجود آمده در تالاب انزلی، اقداماتی برای حفاظت و احیای این تالاب ارزشمند انجام شده و بنا به درخواست دولت جمهوری اسلامی ایران، آژانس همکاری های بین المللی ژاپن (جایکا)، پشتیبانی خود را در اجرای پروژه های مطالعه مدیریت یکپارچه برای حفاظت از اکوسیستم تالاب انزلی و پروژه مدیریت اکولوژیک تالاب انزلی در دو فاز عملیاتی نموده است.

کنوانسیون رامسر قدیمی ترین کنوانسیون محیط زیستی دنیا است که در سال 1971 (سال 1349) در شهر رامسر واقع در شمال ایران با هدف حفاظت از تالاب های دنیا شکل گرفت.

آرش یوسفی گفت: اکنون تالاب انزلی در فهرست مونترو واقع شده است که سعی داریم آن را از این فهرست خارج کنیم.

وی شرح داد: تالاب هایی که در خطر نابودی قرار دارند یا کارکرد خود را از دست داده اند در فهرست مونترو قرار می گیرند البته این به معنای خروج از رامسر سایت نیست بلکه دولت ها با انجام اقداماتی می توانند کارکرد تالاب را بهبود داده و آن را از این فهرست خارج نمایند.

مدیرکل دفتر آموزش محیط زیست گفت: برای آشنایی بیشتر با تالاب انزلی و ارائه اقدامات انجام شده برای احیای آن یک برنامه آموزشی در قالب زنگ آموزش با موضوع دستاوردهای پروژه مدیریت اکولوژیک تالاب انزلی فردا (22 اسفند) در سازمان محیط زیست برگزار می گردد.

یوسفی گفت: در این برنامه آموزشی، تعدادی از کارشناسان جایکا، مبحث دستاوردهای پروژه مدیریت اکولوژیک تالاب انزلی را تشریح می نمایند و شرکت برای عموم در این برنامه آموزشی آزاد است.

علمی 9014** 1055

منبع: ایرنا

به "کوشش برای خروج تالاب انزلی از فهرست مونترو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش برای خروج تالاب انزلی از فهرست مونترو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید