افتتاحیه رسمی کرسی یونسکو در مخاطرات زمین شناختی برگزار گردید

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، افتتاحیه رسمی کرسی یونسکو در مخاطرات زمین شناختی، ساعت 13 امروز 4 اسفند ماه بر عرشه کشتی کاوشگر خلیج فارس به صورت ویدئوکنفرانس و با حضور مهمانانی از سراسر دنیا برگزار گردید.

افتتاحیه رسمی کرسی یونسکو در مخاطرات زمین شناختی برگزار گردید

به گزارش گروه دانشگاه وبلاگ اخبار و رویدادها، افتتاحیه رسمی کرسی یونسکو در مخاطرات زمین شناختی، در ساعت 13 امروز چهارشنبه 4 اسفند ماه بر عرشه کشتی کاوشگر خلیج فارس به صورت ویدئوکنفرانس و با حضور مهمانانی از سراسر دنیا برگزار می گردد.

هدف گفتگو و ایده میان دانشمندان حوزه زمین شناسی، اقیانوس شناسی، زلزله شناسی و باستان شناسی، اساتید و پژوهشگران بنام دانشگاهی و مراکز پژوهشی از سه قاره اقیانوسیه، آسیا و اروپا و بعلاوه مهمانانی از مقامات یونسکو از پاریس و کمیسیون ملی یونسکو و خوشه منطقه ای یونسکو در ایران به مدت دو روز (روز های 4 و 5 اسفند) از ویژگی های این رویداد به شمار می رود.

حمید نظری، عضو هیات علمی پژوهشکده علوم زمین و رئیس کرسی یونسکو در گفتگو با ایسنا با دعوت از همه اندیشمندان برای حضور در این مراسم خاطر نشان کرد: محققان می توانند به وسیله تارنمای (https://www.skyroom.online/ch/inioas/cgha) علاوه بر شرکت در مراسم افتتاحیه که فرصتی برای پیوند های علمی و گفتگو خواهد بود، در آغازین سال های سومین دهه از سده بیست ویکم با گگرددن دریچه امیدی بر امکان ورود ایران زمین در شکل دهی شبکه بین المللی از مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی نسل پنجم با ما همراه باشند.

وی تاکید نمود: بی تردید درک درست از این رویداد ارزشمند در اخذ کرسی دنیای یونسکو با توجه به توانایی های بین المللی و سـاختاری کرسی ها و دانشگاه های همزاد در بازسازی سـاختاری، توسعه، نوگرایی و به روزآمدی می تواند نقطه عطفی در راهنمایی علمی و دمیدن روح امید در کالبد جامعه زمین شناسی کشور به شمار آید.

تصویب نهایی نخستین کرسی دنیای یونسکو در حوزه علوم زمین کشور با نام برآورد مخاطرات زمین شناختی ساحلی (Hazard-Geo Coastal Analysis در تاریخ 3 دسامبر 2021 با شماره FLI/ED/21/160 از سوی بخش آموزش یونسکو به طور رسمی به پژوهشکده علوم زمین، سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشـور برای یک دوره چهارساله (قابـل تمدید) اعلام و ابلاغ شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "افتتاحیه رسمی کرسی یونسکو در مخاطرات زمین شناختی برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاحیه رسمی کرسی یونسکو در مخاطرات زمین شناختی برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید