25 گرم گوشت در ماه سهم سه دهک جامعه

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، موسی شهبازی مدیر کل دفترمطالعات مالی مرکز پژوهش های مجلس در نشستی اظهار کرد: نرخ فقر در کشور ما به حدود 35 درصد رسیده است یعنی 35 درصد مردم زیر خط فقر قرار دارند.

25 گرم گوشت در ماه سهم سه دهک جامعه

وی اضافه نمود: میانگین مصرف کالاها در سال های اخیر کاهش زیادی داشته است به طوریکه در دهک های یک تا 3، مصرف کالری کاهش یافته و همچنین مصرف گوشت کاهش یافته و تبدیل به مصرف مرغ و تخم مرغ شده است؛ به طوریکه اکنون شاهد مصرف سرانه 25 گرم گوشت قرمز در ماه توسط این سه دهک هستیم.

شهبازی با اشاره به افزایش قیمت مرغ و تخم مرغ گفت: از آبان 98 تا آبان 99، قیمت مرغ 84 درصد و تخم مرغ 88 درصد افزایش یافته است که همین امر نیز تهدیدی برای مصرف این دو محصول است.

مدیر کل دفترمطالعات مالی مرکز پژوهش های مجلس گفت: سیاستگذاری های تخصیص ارز دولتی به کالاهای اساسی جواب نداده است که دلیل آن همین افزایش قیمت ها است؛ سیاست های تامین امنیت غذایی در کشور کاملا ناموفق بوده است.

وی گفت: افزایش 3 برابری قیمت ها با حذف شدن ارز 4200 تومانی شدنی نیست و اینکه بگوییم قیمت مرغ 60 هزار تومان می گردد درست نیست.

شهبازی اضافه نمود: تورم دلایل مختلفی دارد و اقتصاد خود مسیرش را طی می نماید. تورم بعضی از کالاهایی که از ارز 4200 تومانی استفاده نموده اند حتی در بعضی مواقع بیشتر از سایر کالاها بوده و ضروری است مجلس تصمیم بگیرد و آنها را حذف نموده و به خود مصرف کننده نهایی مستقیم اعطا کند.

منبع: تسنیم

منبع: تجارت نیوز

به "25 گرم گوشت در ماه سهم سه دهک جامعه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "25 گرم گوشت در ماه سهم سه دهک جامعه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید