پیوست مهارتی به فعالیت پارک های علم و فناوری کشور افزوده می گردد

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، امروز مراسم امضای تفاهم نامه با پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات مستقر در استان البرز، با هدف توسعه آموزش های مهارتی صورت گرفته است.

پیوست مهارتی به فعالیت پارک های علم و فناوری کشور افزوده می گردد

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، غلامحسین حسینی نیا معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، یکشنبه 21 آذر در مراسم امضای تفاهم نامه با پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات مستقر در استان البرز، که با هدف توسعه آموزش های مهارتی انجام شد، گفت: وظیفه ما آماده کردن افراد برای تصدی مشاغل آینده است که به همین منظور امروز فرصتی فراهم شد تا در حوزه ICT همکاری خود را پارک داشته باشته باشیم.

حسینی نیا، با بیان اینکه ورود به انقلاب صنعتی چهارم به مدد نیرو های ماهر و آموزش دیده است گفت: به همین منظور پیوست های مهارتی را به فعالیت هایی که در پارک های علم و فناوری انجام می گردد، اضافه خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: به همین منظور و در قالب همین تفاهم نامه 31 مرکز استانی در این حوزه با استفاده از امکانات فنی و حرفه ای در کشور ایجاد که در پی راه اندازی این مراکز شتاب دهنده های مستقر در پارک های علم و فناوری علاوه بر ماموریت ذاتی خود این ماموریت را پیدا می نمایند که مجری عملیاتی کردن پیوست های مهارتی باشند.

حسینی نیا ادامه داد: با اجرای این طرح این امکان ایجاد خواهد شد تا بتوانیم آموزش های مهارتی را به تکنسین، کاردان و افراد ماهر در بخش آی. سی. تی ارائه تا شاهد اشتغال های تازه در کشور در این بخش باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت توسعه هوش مصنوعی با هدف کسب بازار های بیشتر خاطر نشان کرد: کشور هایی که در این بخش پیروز تر عمل نموده اند می توانند امکان رقابت و فرصت های بازار را از ما بگیرند که به همین منظور احتیاج است تا قدم های خوبی برداشته گردد تا شاهد توسعه تکنولوژی های برتر در فعالیت های روزمره و رشد صادرات کشورکان به مدد تربیت نیرو های ماهر و توانمند باشیم.

محمدجعفر صدیق دامغانی زاده، رییس پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات نیز در این مراسم گفت: امیدواریم با همکاری دو دستگاه، به چهار هزار نفر ظرف مدت یک سال آموزش مهارتی ارائه کنیم.

بیشتر بخوانید:

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "پیوست مهارتی به فعالیت پارک های علم و فناوری کشور افزوده می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیوست مهارتی به فعالیت پارک های علم و فناوری کشور افزوده می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید