مایکروسافت می گوید هکرهای ایرانی به کمپین انتخاباتی ترامپ حمله کرده اند

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، روز جمعه مایکروسافت گفت که شواهدی پیدا کرده که گروهی از هکرها که گویا ایرانی هستند، سعی کرده اند به حساب های ایمیلی که کمپین انتخاباتی 2020 آمریکا مرتبط می شود، راه پیدا کنند.

مایکروسافت می گوید هکرهای ایرانی به کمپین انتخاباتی ترامپ حمله کرده اند

مایکروسافت این کشف خود را در یک پست در بلاگ خود اعلام کرده است. البته این شرکت از اعلام نام نامزدهای ریاست جمهوری هدف قرار داده شده خودداری کرده ولی اطمینان حاصل کرده که این گروه هکر ایرانی که به فسفری ها مشهور هستند، در کار خود پیروز نبوده اند. پس از این موضوع، CNBC هم گزارشی منتشر کرده که در آن گفته که کمپین انتخاباتی آقای دانلد ترامپ هم جزو اهداف حمله سایبری فسفری ها بوده است. البته Tim Murtaugh، مسئولی ارتباطات کمپین ترامپ، به وب سایت ورج گفته که: ما هیچ نشانه ای مبنی بر هدف قرار دادن هیچ کدام از زیرساخت های کمپین مان به دست نیاورده ایم.

گفته شده حمله سایبری که اخیرا روی داده، تنها روی یک گروه از اکانت هایی بوده که هکرهای ایرانی قصد وارد شدن به آن ها را داشته اند. آنطور که شنیده می شود، هکرهای ایرانی در یک بازه سی روزه بین ماه های آگوست و سپتامبر امسال، چندین حمله سایبری دیگر را هم انجام داده اند. مایکروسافت می گوید تیم شناسایی آن ها رصد کرده اند که هکرهای ایرانی، بیش از 2700 بار برای شناسایی ایمیل های کمپین های انتخاباتی 2020 اقدام کرده اند و در نهایت به 241 مورد از آن ها، حمله سایبری داشته اند.

آنطور که Tom Burt از مایکروسافت اعلام کرده، اکانت هایی که به آن ها حمله سایبری شده،اکانت های مرتبط با با کمپین ریاست جمهوری آمریکا، مقامات دولتی سابق و فعلی آمریکا، وبلاگ اخبار و رویدادها سیاسی جهانی و ایرانیان برجسته ساکن آمریکا را شامل می شود. همچنین طبق اعلام وی، چهار اکانت در طول این حملات سایبری به خطر افتاده و آسیب دیده اند.

در خاتمه مایکروسافت خبر داده که فسفری ها تلاش کرده اند به اکانت دوم ایمیل هایی که به مایکروسافت وصل بوده اند نیز وارد شوند. آن ها همچنین سعی کرده اند شماره تلفن های وصل شده به این اکانت ها را هم بدزدند. البته در نهایت Burt می گوید که این حمله ها از نظر فنی سطح بالایی نداشته اند اما این گروه، از اطلاعات شخصی مرتبط با بسیاری از این اکانت ها استفاده کرده که این یعنی پیش از حمله، به این اطلاعات دسترسی داشته است.

منبع: TheVerge

منبع: دیجیکالا مگ

به "مایکروسافت می گوید هکرهای ایرانی به کمپین انتخاباتی ترامپ حمله کرده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مایکروسافت می گوید هکرهای ایرانی به کمپین انتخاباتی ترامپ حمله کرده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید