فشار تحریم های کاخ سفید علیه ونزوئلا بر صنعت پالایشگاهی آمریکا

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، درحالی که دولت آمریکا قصد دارد واردات نفت ونزوئلا را متوقف کند پالایشگاه های آمریکا که وابسته به نفت سنگین ونزوئلا هستند دچار مشکل می شوند چون نفت خام کانادا و مکزیک اغلب به ارزانی ونزوئلا نیستند و دسترسی محدودی دارند .

فشار تحریم های کاخ سفید علیه ونزوئلا بر صنعت پالایشگاهی آمریکا

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها به نقل از رویترز، تحریم های احتاقتصادی آمریکا علیه صادرات نفت خام ونزوئلا ارتباط این کشور را با پالایشگاه های گالف کوست آمریکا، بزرگترین مشتریان نفت ونزوئلا قطع می کند و باعث می شود این کشور نفت بیشتری به چین، هند و سایر کشورهای آسیایی بفروشد .

اما پالایشگاه های آمریکا که وابسته به نفت سنگین ونزوئلا هستند دچار مشکل می شوند چون نفت خام کانادا و مکزیک اغلب به ارزانی ونزوئلا نیستند و دسترسی محدودی دارند .

آمریکا قصد دارد صادرات نفت ونزوئلا را فلج کند. نفت تقریبا کل صادرات ونزوئلا را تشکیل می دهد. آمریکا این کار را در پاسخ به انتخاب دوباره نیکلاس مادورو انجام خواهد داد .

با افزایش اعتراض ها علیه مادورو در ونزوئلا، واشنگتن خوان گوایدو، رهبر مخالفان این کشور را به عنوان رئیس جمهور به رسمیت شناخت و قصد دارد نفت این کشور را تحریم کند .

طبق اطلاعات وزارت انرژی آمریکا، ونزوئلا به طور میانگین حدود 500 هزار بشکه نفت خام در روز در سال 2018 به آمریکا صادر کرده است. این صادرات در نوامبر به 385 هزار بشکه در روز کاهش یافت .

سهم آمریکا از صادرات ونزوئلا در سال های اخیر کاهش یافته و بیشتر محموله های نفتی این کشور به سمت روسیه و چین می رود .

پس از کاهش تولید شرکت نفت دولتی پترولیوس دی ونزوئلا تا پایین ترین حد 70 ساله به خاطر بحران اقتصادی، صادرات این کشور به آسیا بیشتر از طریق نفت در قبال بدهی اجرا شده است. تولید ونزوئلا از 2016 نصف شده و به کمتر از 1.2 میلیون بشکه در روز رسیده است.

صادرات به آمریکا حدود 75 درصد درآمد نقدی ونزوئلا را از صادرات نفت خام تشکیل می دهد .

در آستانه تحریم ها ، ونزوئلا به دنبال معامله های بیشتر با ترکیه، هند یا سایر کشورهای آسیایی است. گزارش ها نشان می دهد هند دومین وارد کننده بزرگ نفت خام ونزوئلا در نوامبر بود.

آمریکا تقریباً 12 میلیون بشکه در روز نفت تولید می کند ولی پالایشگاه های گالف کوست به نفت خام سنگین برای تولید دیزل و سایر محصولات جانبی نیاز دارند و نمی توانند به سادگی از نفت سبک استفاده کنند .

تحریم ها می توانند شامل صادرات محصولات نفتی آمریکا به ونزوئلا هم شود که برای مخلوط شدن با نفت خام ونزوئلا مورد استفاده قرار می گیرد .

112

منبع: تسنیم

به "فشار تحریم های کاخ سفید علیه ونزوئلا بر صنعت پالایشگاهی آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فشار تحریم های کاخ سفید علیه ونزوئلا بر صنعت پالایشگاهی آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید