آنالیز شرایط مدارس خوی بعد از زمین لرزه با حضور معاون وزیر ، 80 باب مدرسه خسارت دیدند

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، بعد از زلزله 5 و 4 دهم ریشتری در شهرستان خوی مدارس این شهرستان تعطیل شده است و آموزش در بستر فضای مجازی و شاد ادامه می یابد.

آنالیز شرایط مدارس خوی بعد از زمین لرزه با حضور معاون وزیر ، 80 باب مدرسه خسارت دیدند

معاون وزیر آموزش وپرورش و رئیس سازمان نهضت سواد آموزی بعنوان نماینده ویژه وزیر آموزش و پرورش برای آنالیز شرایط مدارس شهرستان خوی از تعدادی از این مدارس بازدید کرد.

علیرضا عبدی معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: در زلزله اخیر شهرستان خوی 83 با مدرسه این شهرستان با 625 کلاس درس دچار خسارت جزئی و کلی شدند.

وی اضافه کرد: ارزیابی های لازم از این مدارس به وسیله کارشناسان اجرا شده وکه براساس این ارزیابی ها تعدادی از این مداس بعلت خسارت زیاد احتیاج به تخریب و بازسازی دارند.

معاون وزیر آموزش و پرورش توضیح داد: در این زلزله عمدتا مدارس 32 کلاسه خسارت زیادی دیدند و بخش زیادی از مدارس هم دچار ترک خوردگی شدند که احتیاج به تعمیرات دارند.

عبدلی اضافه کرد: براساس تصمیم ستاد ویژه برای ادامه آموزش بصورت حضوری از هفته آینده بعضی از مدارس خوی بصورت دو شیفت فعالیت خواهند کرد.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: در این شرایط برای نوسازی و بازسازی و تعمیر مدارس شهرستان به یاری های خیران بیش از پیش احتیاج است.

براساس ارزیابی های اولیه برای بازسازی و نوسازی و تعمیر مدارس خسارت دیده از زلزله در شهرستان خوی به بیش از 400 میلیارد تومان اعتبار احتیاج است.

معاون وزیر آموزش و پرور بعلاوه در ملاقات با فرماندار و رئیس شورای آموزش و پرورش خوی راه حل های تامین اعتبارات و بازسازی مدارس را آنالیز کرد.

وبلاگ اخبار و رویدادها آذربایجان غربی ارومیه

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "آنالیز شرایط مدارس خوی بعد از زمین لرزه با حضور معاون وزیر ، 80 باب مدرسه خسارت دیدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز شرایط مدارس خوی بعد از زمین لرزه با حضور معاون وزیر ، 80 باب مدرسه خسارت دیدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید