اگر رسانه ها از نوآوری علوم شناختی استفاده نکنند آسیب می بینند

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: امروز جمهوری اسلامی نیاز جدی به علوم شناختی برای پیشرفت دارد و رسانه ها نیز اگر از نوآوری این رشته استفاده نکنند آسیب خواهند دید.

اگر رسانه ها از نوآوری علوم شناختی استفاده نکنند آسیب می بینند

به گزارش گروه دانشگاه وبلاگ اخبار و رویدادها، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در نخستین کنفرانس ملی علوم شناختی و رسانه که صبح امروز در دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: علوم شناختی از حوزه های مهمی است که ما چند سالی است در معاونت علمی بر روی آن کار می کنیم، از حدود 6 سال پیش به دنبال اکوسیستم یا زیست بوم بوده ایم تا آن را پیاده کنیم.

وی اضافه کرد: سرمایه های جوانان امروز در مغز های آنان است نه در جیب هایشان، در تحریم جا هایی مورد هدف قرار می گیرد که ما خام فروشی داریم امروز یک کیلو بذر خیار و گوجه به ارزش طلا است.

ستاری ادامه داد: امروز کشور با نفت دیگر اداره نمی شود چراکه همه چیز در کشور مشکلش پول است شرکت های دانش بنیان نه زمین عجیب قریبی دارند در آن ها مغز ها حاکم هستند در واقع جامعه را این افراد می سازند.

وی ادامه داد: توسعه علوم شناختی احتیاج به یک فرهنگ دارد ما در معاونت علمی بستر علوم شناختی هستیم البته در برخی از حوزه های علوم بی نظیر هستیم مثل بیو تکنولوژی، اما علوم شناختی هم جزو علومی است که می تواند یک تحول اساسی در کشور ایجاد کند.

ستاری خاطر نشان کرد: اگر رسانه بخواهند رویکرد علمی داشته باشند باید روش های فعالیت رسانه ها تغییر کند در توسعه هوش مصنوعی شرکت های خوبی در کشور داریم که در ابعاد مختلف وجود دارند، اما رسانه ها هم می توانند در این حوزه ورود پیدا کنند.

وی اضافه کرد: از حوزه مجازی به سلامت مردم می رسیم در واقع سیستم های تکنولوژی امروز جامعه را می شناسد و بر اساس احتیاج مردم فعالیت می کند که هوش مصنوعی از جمله آن است.

ستاری شرح داد: معاونت علمی یک پلتفرم و بستر برای توسعه هوش مصنوعی و علوم شناختی است پس باید شما رسانه ها اگر پتانسیل دریافت تکنولوژی و نوآوری داشته باشید پیروز می شوید و ایده های زیادی در تحول رسانه ها وجود دارد و باید از فضای سنتی رسانه ها فاصله بگیریم.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری خاطر نشان کرد: آمادگی برای مرحله عملیاتی در حوزه علوم شناختی وجود دارد بهتر است در قالب استارت آپ به علوم شناختی پرداخته شود چرا که جزء حوزه هایی است که ما به صورت جدی به آن احتیاج دارد اگر از این نوآور ها در رسانه ها استفاده نشود آسیب خواهیم دید، زیرا الان رسانه احتیاج به نوآوری جدید دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "اگر رسانه ها از نوآوری علوم شناختی استفاده نکنند آسیب می بینند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اگر رسانه ها از نوآوری علوم شناختی استفاده نکنند آسیب می بینند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید