یونان از گفت وگو با ترکیه به میانجیگری ناتو رسما خارج شد

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، فارس نوشت: کریاکس میتسوتاکیس نخست وزیر یونان از خروج رسمی این کشور از گفت وگوها و مذاکرات فنی با ترکیه که ناتو آن را میانجیگری نموده بود، اطلاع داد.

یونان از گفت وگو با ترکیه به میانجیگری ناتو رسما خارج شد

به رغم استقبال ترکیه از کوشش و طرح ابتکاری ناتو برای گفت وگوی این کشور با یونان یک عضو دیگر ناتو، یونان گفت به دلیل ادامه تهدیدات ترکیه از این گفت وگو خارج می گردد.

بنا بر گزارش خبرگزاری فرانسه، کریاکس میتسوتاکیس نخست وزیر یونان گفت: برای شروع گفت وگو بین کشورش و ترکیه، آنکارا ابتدا باید تهدیداتش علیه آتن را کنار بگذارد.

این مقام ارشد یونانی همچنین رسما اطلاع داد، یونان از مذاکرات و گفت وگوهای فنی با ترکیه که ناتو میانجی آن شده بود، رسما خارج شد.

اظهارنظر نخست وزیر یونان درباره خروج از مذاکرات فنی با ترکیه در شرایطی مطرح شد که پیشتر آنکارا ضمن استقبال از این گفت وگوها، از آتن خواسته بود از طرح ناتو برای گفت وگوها به منظور کاستن از تنش ها در دریای مدیترانه حمایت کند.

طی هفته های گذشته، تنش ها در شرق دریای مدیترانه بر سر اقدامات ترکیه در قبال شروع حفاری ها و فعالیت های اکتشافی در این منطقه شروع شد.

یونان با همراهی بعضی کشورهای اروپایی ادعا دارند که اقدامات ترکیه غیرقانونی و تنش آمیز است و به آنکارا درباره تبعات این اقداماتش هشدار داده اند. ترکیه اما اعلام نموده که این کشور تنها در حال تامین حقوق خود در این دریا و دریاهای سیاه و اژه است.

312 310

منبع: خبرآنلاین

به "یونان از گفت وگو با ترکیه به میانجیگری ناتو رسما خارج شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یونان از گفت وگو با ترکیه به میانجیگری ناتو رسما خارج شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید