چین به 80 کشور واکسن کرونا ارسال کرد

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، سخنگوی وزارت خارجه چین گفت که کشورش تا کنون محموله های کمکی واکسن کرونا فراوری خود را به 80 کشور و 3 سازمان بین المللی ارسال نموده است.

چین به 80 کشور واکسن کرونا ارسال کرد

هوا چون این روز چهارشنبه اضافه کرد: امیدوار است این اقدام صادقانه باعث افزایش اطمینان و امید در میان کشورهای دنیا برای مبارزه مشترک با کرونا گردد.

دبیرکل سازمان بهداشت دنیای روز دوشنبه گفت شکاف میان کشورهای ثروتمند و فقیر از نظر دستیابی به واکسن هر روز بیشتر می گردد و تا به امروز هنوز 36 کشور دنیا هیچ واکسنی دریافت ننموده اند.

تدروس آدهانوم همچنین گفت که توزیع ناعادلانه واکسن بین کشورهای دنیا به اقتصاد دنیا نیز آسیب خواهد رساند.

هوا چون یینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین اضافه کرد: واکسن، سلاح مبارزه با ویروس و تنها امید برای نجات جان انسان هاست، به همین دلیل باید در اختیار مردم تمام کشورهای دنیا قرار بگیرد.

او گفت: چین پیش از هر کشور دیگری متعهد شد که واکسن را به عنوان یک محصول عمومی در دنیا عرضه کند و همچنان نیز برای گسترش سطح دسترسی کشورهای در حال توسعه به واکسیناسیون و کاهش هزینه های آن کوشش می نماید.

به گفته وی چین علاوه بر پیوستن به کواکس، به روشنی تعهد نموده است که نخستین محموله واکسن کرونا به میزان 10 میلیون دوز را در اختیار کشورهای در حال توسعه قرار خواهد داد.،ایرنا

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین

به "چین به 80 کشور واکسن کرونا ارسال کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین به 80 کشور واکسن کرونا ارسال کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید