پیغام آنتونیو گوترش در آستانه روز جهانی ریشه کنی فقر

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، دبیرکل سازمان ملل متحد روز گذشته (دوشنبه) در آستانه روز جهانی ریشه کنی فقر از کشورها خواست تا تعهدات خود را نسبت به ریشه کنی فقر تا سال 2030 میلادی اجرا نمایند.

پیغام آنتونیو گوترش در آستانه روز جهانی ریشه کنی فقر

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد در پیغام خود با قدردانی از رهبران سیاسی، توسعه اقتصادی فراگیر و همکاری های بین المللی خاطرنشان کرد: در طول 25 سال گذشته نزدیک به یک میلیارد نفر از فقر رهایی یافته اند اما هنوز هم بسیاری از افراد در سراسر دنیا در فقر به سر برده و در حال حاضر بیش از 700 میلیون نفر قادر به برآورده ساختن احتیاجهای روزانه خود نیستند.

گوترش با بیان این که ریشه کنی فقر یک مسئله عدالت باقی می ماند، اضافه کرد ریشه کن کردن فقر در تمامی اشکال و ابعاد آن هم چنان یکی از چالش های دنیای و اولویتی مهم برای سازمان ملل متحد است.

وی در انتها تاکید نمود: کشورها باید برای افرادی که در معرض فقر و تهی دستی قرار دارند با ساختارهای قدرتی که از حضور این افراد در جامعه جلوگیری می نماید، مقابله نموده و از توسعه تکنولوژیکی سریع که به کوشش هایی در راستای ریشه کنی یاری می نمایند، اطمینان حاصل نمایند.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، از سال 1993 میلادی هر ساله روز دنیای ریشه کنی فقر به منظور افزایش آگاهی ها نسبت به احتیاج به ریشه کنی فقر و تهی دستی در همه کشورها گرامی داشته می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "پیغام آنتونیو گوترش در آستانه روز جهانی ریشه کنی فقر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیغام آنتونیو گوترش در آستانه روز جهانی ریشه کنی فقر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید