پرونده ثبتی 120 غذای محلی کرمانشاه تهیه شده است

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، پرونده ثبتی 120 غذای محلی کرمانشاه تهیه شده است.

پرونده ثبتی 120 غذای محلی کرمانشاه تهیه شده است

جبار گوهری، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمانشاه اضافه کرد: برای حفظ مواریث ناملموس استان کرمانشاه، پروژه ثبت خوراک ها و آداب و رسوم مربوط به آن در دستور کار معاونت میراث فرهنگی قرار گرفته است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه با اعلام اینکه تا به امروز 77 میراث ناملموس استان به ثبت ملی رسیده ، توضیح داد: در این پروژه تهیه پرونده ثبتی برای 120 میراث ناملموس استان در دستور کار قرار گرفته است.

او اشاره به اینکه تیم های مستندساز کار خود را آغاز نموده اند، گفت: با ثبت این خوراک های محلی در پی این هستیم که کرمانشاه را به عنوان شهر خلاق غذا ثبت کنیم.

گوهری با بیان اینکه بسیاری از این غذاها دیگر درست نمی گردد و هدف ما این است که پخت این غذاهای سنتی دوباره احیا گردد، اضافه کرد: بسیاری از این غذاها هم مربوط به عشایر و جامعه روستایی استان است که به صورت سنتی و اصیل ارائه می گردد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه یادآور شد: برای شناسایی، جمع آوری اطلاعات و مستندسازی این غذاها در چند ماه گذشته پژوهش ها و مطالعات لازم اجرا شده است.

گوهری در سرانجام تاکید نمود: پس از مستندسازی و ثبت مهمترین مساله معرفی و شناساندن این خوراک ها و آداب و رسوم به مردم است که نیازمند برنامه ریزی مناسب است.

منبع: همگردی

به "پرونده ثبتی 120 غذای محلی کرمانشاه تهیه شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرونده ثبتی 120 غذای محلی کرمانشاه تهیه شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید