مرمت مسجد تاریخی امام رضا(ع) در نایین

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نایین از اتمام عملیات مرمت بخش های مختلف مسجد تاریخی امام رضا (ع) محله کوی سنگ نایین توسط گروه امانی ادارۀ میراث فرهنگی شهرستان اطلاع داد.

مرمت مسجد تاریخی امام رضا(ع) در نایین

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان، محمود مدنیان با اعلام این مطلب اضافه نمود: با توجه به اینکه بخش های مختلف این مسجد تاریخی به مرور زمان دچار آسیب هایی شده بود، با هماهنگی هیأت امناء مسجد، کار عملیات مرمت این مجموعه تاریخی از حدود دو ماه قبل شروع و در ابتدا تیرماه امسال به اتمام رسید.

او اضافه نمود: عملیات مرمت این مسجد تاریخی شامل تراشیدن بدنه های فرسوده بادگیر، تثبیت و باز سازی بدنه و پایه های یادگیر مسجد، اجرای شمشمه گیری و اندود گچ و همچنین مرمت کتیبه آجری مسجد بوده است.

مدنیان همچنین به سایر بخش های مسجد که مرمت شده نیز اشاره نمود و اضافه نمود: مرمت راه پله پشت بام مسجد و همچنین مرمت و بند کشی آجر های بدنه اصلی و شبستان مسجد از جمله مرمت های بوده که در این مسجد تاریخی انجام پذیرفته است.

مسجد تاریخی امام رضا (ع) متعلق به دوران صفوی بوده و در مجاورت حمام تاریخی امام رضا (ع) و در جنب حسینیه کوی سنگ و بازار تاریخی نایین واقع شده است.

منبع: میراث آریا

به "مرمت مسجد تاریخی امام رضا(ع) در نایین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرمت مسجد تاریخی امام رضا(ع) در نایین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید