معرفی کوتاه تعدادی از معروف ترین هتل های تاریخی ایران

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، گردشگران می توانند برای اقامت خود دو انتخاب داشته باشند: هتلهای مدرن و هتلهای سنتی. در ایران، هتل های تاریخی وجود دارند و بیشتر آنها که خانه های قدیمی تبدیل شده به هتل هستند، به شهرهای اصفهان، یزد و کاشان محدود شده اند. با ما در مقاله معروف ترین هتل های تاریخی ایران همراه شوید تا شما را با تعدادی از قدیمی ترین هتل های ایران آشنا کنیم. قطعا، اقامت در یکی از تاریخی ترین هتل های ایران برایتان جالب خواهد بود.

معرفی کوتاه تعدادی از معروف ترین هتل های تاریخی ایران

فهرست مطالب

خانه منوچهری کاشانهتل سنتی اصفهانهتل بخردی اصفهانکاروانسرای عباسی کوهپایهخانه عامری ها در کاشانهتل سنتی والی یزدهتل فهادان یزدهتل ملک التجار یزدهتل متولی باشی ماهانهتل مهین سرای راهب کاشان

خانه منوچهری کاشان

قدمت خانه منوچهری کاشان مربوط به 400 سال پیش هست. این هتل که در محله پشت عمارت کاشان، نزدیک بازار قدیمی و حد واسط محله سرپله قرار گرفته، دارای دو در ورودی بوده که هنوز یک آب انبار دارد. این مورد از معروف ترین هتل های تاریخی ایران دارای اتاقهایی با نمای رو به حیاط، حوض آب و باغچه بوده که می توانند اقامت را بسیار برایتان لذت بخش کنند.

بیشتر بخوانیدهتل سنتی منوچهری کاشان؛ خانه ای به وسعت شهری تاریخی

هتل سنتی اصفهان

هتل سنتی اصفهان یکی از قدیمی ترین هتل های ایران بوده که در یک کوچه باغ قدیمی در بافت تاریخی شهر واقع شده و قدمتی برابر با 400 سال دارد. این بنای تغییر کاربری یافته به هتل را می توان حتی شبیه به موزه دانست، زیرا اتاقهایش مثل خانه های قدیمی بوده و یک حیاط بزرگ با فواره و حوض دارد که اتاقها دورش را گرفته اند و عصرهای دلنشینی را برای گردشگران بوجود می آورد.

هتل بخردی اصفهان

هتل بخردی اصفهان که در دوره قاجار کاروانسرا بوده، یکی از تاریخی ترین هتل های ایران هست. این هتل قدمتی 400 ساله دارد و در محله اصیل سنبلستان یا سنبلان قرار گرفته است. این هتل که امروزه با فضای دنج و اتاقهایش پذیرای میهمانان بوده، دارای امکاناتی برابر با یک هتل خوب چون باغ سرسبز با انواع درختان میوه و چایخانه سنتی است.

کاروانسرای عباسی کوهپایه

کاروانسرای عباسی کوهپایه که قدمتش مربوط به دوره صفویه بوده، در کیلومتر 60 جاده اصفهان - نائین واقع شده است. کاروانسرا عباسی که در سال 1372 به ثبت ملی رسید، شما را با سبک زندگی آن زمان آشنا می کند. این مرکز اقامتی بعد از بازسازی در سال 1393 به بهره برداری رسید و بدلیل معماری اتاقهایش، در بدو ورود همگان را مبهوت می کند. بسیار برای مسافرانی که علاقه به گذشتگان و تاریخ دارند، مناسب بوده و یکی از تاریخی ترین هتل های ایران هست. از امکانات این هتل می توان به غذاخوری سنتی، سالنهای چند منظوره برای برگزاری همایش های مختلف، سالن تفریحات، فروشگاه صنایع دستی اشاره کرد.

خانه عامری ها در کاشان

خانه عامری ها که در اصل چند خانه تو در تو و متصل بهم بوده، در دوره زندیه ساخته شد و بعدها یعنی پس از بازسازی، در سال 1393 به هتلی نوساز تبدیل گشت. این هتل بدلیل فراهم کردن امکاناتی همچون صدای آب که با آفتاب و برگ درختان ترکیب شده، بسیار برای میهمانانش آرامش بخش است.

بیشتر بخوانیدخانه عامری های کاشان | یک مجموعه تفریحی و گردشگری کامل

هتل سنتی والی یزد

هتل سنتی والی با فضای اندرونی، بیرونی، هشتی با گچکاری، کاربندی، نارنجستان، سردابی که آب روان دارد و راستا قنات را جانی دوباره می دهد و همینطور حیاط باصفا و حوض بزرگی که وسطش است، زیبایی اش تکمیل می گردد. این هتل فوق العاده قدمتی 400 ساله دارد و یکی از قدیمی ترین هتل های ایران هست. پشت بام هتل والی بسیار مناسب برای استفاده مسافران بوده و چشم اندازی زیبا به بافت قدیمی شهر دارد.

هتل فهادان یزد

هتل فهادان یزد که مربوط به دوره قاجار بوده، ساختمانش دارای سه حیاط شامل حیاط اصلی، نارنجستان و عمارت کلاه فرنگی، سه بادگیر زیبا، تالار بزرگ، چاه خانه، سرداب، هشتی و دربند، پشت بامی بزرگ هست. این هتل که در محله فهادان قرار گرفته، بسیار به مسجد جامع، زندان اسکندر، خانه لاری ها، خانه ملک زاده و زورخانه ابوالفضل نزدیک است، بطوریکه با پیاده روی می توان به این مکانها رسید. این بنای فوق العاده دارای گنجینه های مختلف از آثار تاریخی و قدیمی، حیاط مرکزی و نارنجستانی بوده که به قهوه خانه و رستوران تغییرش داده اند.

بیشتر بخوانیداقامتی دلنشین در هتل موزه فهادان یزد! فهادان، محله ای تاریخی و دیدنی در شهر یزد

هتل ملک التجار یزد

هتل ملک التجار یزد که مربوط به دوره قاجار بوده، در کنار بازار پنجه علی واقع شده است. این خانه که دارای ورودی زیبا، هشتی شش ضلعی، قسمت زمستانه، تابستانه، بهار خواب، شاه نشین، ستونهای چوبی شگفت انگیز، حیاط زیبا و باصفا، اتاق آینه، بادگیر، حوض بزرگ، راهروی زیرزمینی و رستوران با غذاهای ایرانی و فرنگی بوده، یکی از تاریخی ترین هتل های ایران هست. یکی از خصوصیت های مهم این هتل نزدیکی به مرکز و بازار شهر بوده و برای همین، معمولا انتخاب اول مسافران است.

بیشتر بخوانیدهتل ملک التجار یزد، یادگاری از قاجار

هتل متولی باشی ماهان

هتل متولی باشی ماهان که در اصل می توان گفت یک جاذبه گردشگری است، قدمتی 1800 ساله دارد. در این بنا سنت و مدرنیته در هم آمیخته شده اند. این هتل راستای زیبا برای قدم زدن در باغ دارد و برای همگان خاطره دلنشینی را بر جا می گذارد. از امکانات این هتل می توان به سرو صبحانه رایگان اشاره کرد.

هتل مهین سرای راهب کاشان

هتل مهین سرای راهب کاشان که مربوط به اوایل دوره قاجار است، ابتدا کاربریش خانه شاه یلانی بوده و در سال 1384 این بنا نامش بعنوان یکی از آثار ملی ثبت شد. بعد از بازسازی از سال 1393 بعنوان هتل مورد استفاده قرار گرفته و سازمان میراث فرهنگی این ساختمان را بعنوان لوکس ترین اقامتگاه تاریخی گفت. این هتل ساختمانی دو طبقه دارای سه حیاط اندرونی، بیرونی و حیاط خدمه داشته و استفاده از اینترنت رایگان در سرداب، شاه نشین و ایوان تابستانی و زمستانی از امکاناتش هستند.

منبع: همگردی

به "معرفی کوتاه تعدادی از معروف ترین هتل های تاریخی ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی کوتاه تعدادی از معروف ترین هتل های تاریخی ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید