قدرت سلول های بنیادی برای ایجاد بافت غضروف

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، دانشمندان دانشگاه ساوتهمپتون پیروز به ابداع روش جدیدی شدند که می تواند برای فراوری بافت غضروف انسانی مورد استفاد ه قرار گیرد.

قدرت سلول های بنیادی برای ایجاد بافت غضروف

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی وبلاگ اخبار و رویدادها، به نقل از مدیکال اکسپرس، محققان دانشگاه ساوتهمپتون روش نوی را برای فراوری بافت غضروف انسان از سلول های بنیادی ابداع نموده اند. این تکنیک می تواند راه را برای توسعه یک درمان نو بسیار مورد احتیاج برای افراد مبتلا به آسیب غضروف هموار کند.

غضروف به اسم یک ضربه گیر در مفاصل عمل می نماید، اما ممکن است به وسیله سایش و پارگی روزانه یا آسیب ناشی از آسیب های ورزشی و زمین خوردن ایجاد گردد. روش جراحی فعلی با استاندارد طلا برای ترمیم منطقه ها غضروف آسیب دیده با استفاده از سلول های غضروف، کاملا موفقیت آمیز نیست. این به این علت است که بقای بافت ترمیمی ایجاد شده به وسیله سلول های غضروف در محل آسیب، پس از 10 تا 5 سال به مقدار قابل توجهی کاهش می یابد؛ به این ترتیب، احتیاج به روش نوی برای ارتقاء ترمیم قوی و طولانی مدت به وسیله کاشت بافت غضروف، برخلاف سلول های غضروف، در محل آسیب وجود دارد.

دانشمندان مرکز توسعه انسانی، سلول های بنیادی و بازسازی آمریکا تصور می نمایند ممکن است پاسخ را یافته باشند. آن ها با آزمایش موفقیت آمیز سلول های بنیادی جنینی در سلول های غضروفی، غضروف را در آزمایشگاه فراوری کردند و سپس از آن ها برای فراوری قطعات سه بعدی بافت غضروف بدون هیچ گونه مواد حمایت نماینده مصنوعی یا طبیعی استفاده کردند. این به اسم تکنیک مهندسی بافت غضروف بدون داربست شناخته می گردد. بافت غضروف فراوری شده از نظر ساختاری و مکانیکی با غضروف طبیعی انسان قابل مقایسه است و می تواند ترمیم پایدار و طولانی تری را نسبت به گزینه های درمانی فعلی در دسترس بیماران ایجاد کند.

محققان اولین کسانی هستند که از تکنیک بدون داربست برای فراوری بافت غضروفی استفاده کردند که بدون ایجاد تاثیر منفی بر خواص ساختاری و مکانیکی آن، بیش از 1 میلی متر افزایش یافته است. این تیم امیدوار است پایان پس از انجام تحقیقات بیشتر، این بافت ایجاد شده در آزمایشگاه به طور معمول در جراحی برای ترمیم غضروف آسیب دیده مورد استفاده قرار گیرد.

این مطالعه بین رشته ای، که در مجله Scientific Reports منتشر شد، به وسیله دکتر فرانچسکا هوتون و راهول تار از دانشکده پزشکی دانشگاه ساوتهمپتون رهبری شد.

دکتر هوتون گفت: این تحقیق هیجان انگیز است زیرا توانایی ما در فراوری غضروف با ویژگی های مشابه غضروف طبیعی انسان این پتانسیل را دارد که یک محصول مهندسی شده بافت قوی برای ترمیم غضروف ارائه دهد.

دکتر تار می افزاید: این رویکرد مبتنی بر بافت برای جایگزینی شبیه به مانند این پتانسیل را دارد که در روش های جراحی فعلی مبتنی بر سلول برای ترمیم غضروف آسیب دیده و بهبود پیامد های طولانی مدت بیمار، پیشرفتی گام به گام ایجاد کند.

بیشتر بخوانید

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "قدرت سلول های بنیادی برای ایجاد بافت غضروف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قدرت سلول های بنیادی برای ایجاد بافت غضروف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید