غارهای قزوین به عنوان اثر طبیعی ملی معرفی می شوند

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، نشست کارگروه غارشناسی استان صبح یکشنبه با حضور دستگاه های عضو در محل سالن جلسات دفتر معاونت عمرانی استانداری برگزار گردید.

غارهای قزوین به عنوان اثر طبیعی ملی معرفی می شوند

منوچهر حبیبی در این نشست بیان نمود: غارها سرمایه های طبیعی و تاریخی هستند که اتفاقات گذشته را به ما نشان می دهند و به علاوه غارها پتانسیل های گردشگری و کارآفرینی استان بوده، بنابراین به حفاظت و توجه درزمینهٔ جذب سرمایه گذار احتیاج دارند.

رئیس کارگروه غارشناسی استان قزوین بیان نمود: مطالعه و برنامه ریزی برای ثبت غارهای استان به عنوان اثر ملی طبیعی باید در رأس امور ادارات مربوطه باشد.

سیاوش شمسی پور سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین نیز گفت: تا به امروز 6 غار به نام های غار ولی گشنه رود، غار یله گنبد، غار سفیدآب، غار قلعه کرد آوج، غار عباس آباد و غار یخی انگول در استان شناسایی شده و دارای شناسنامه هستند.

وی ضمن اشاره به لزوم تأمین اعتبار برای شناسایی و انجام مطالعات درزمینهٔ غارها، تأکید کرد: فراخوان اعلام غارهای موجود در استان برای شناسایی به وسیله فرمانداران، بخشداران و دهیاران اعلام و امور مربوط به ثبت غارها توسط اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان انجام گرفته و برای معرفی غارهای استان با ویژگی های خاص خود و پتانسیل بالا باید اقدامات لازم صورت پذیرد.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین توضیح داد: دو غار سفیدآب و قلعه کرد دارای شرایط معرفی به عنوان اثر ملی طبیعی را دارد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "غارهای قزوین به عنوان اثر طبیعی ملی معرفی می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غارهای قزوین به عنوان اثر طبیعی ملی معرفی می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید