علاقمندی اندونزیایی ها به استفاده از تجارب ایران در حوزه دانشگاه

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، مهرداد رخشنده، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اندونزی در چارچوب توسعه همکاری های علمی و دانشگاهی طی روز پنجشنبه (15 شهریورماه) ضمن بازدید از ایران کرنر دانشکده اصول الدین جاکارتای اندونزی با مسری منصور، رییس این دانشکده دیدار و گفت وگو کرد.

علاقمندی اندونزیایی ها به استفاده از تجارب ایران در حوزه دانشگاه

رخشنده در سخنانی، روابط فرهنگی بین ایران و اندونزی را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: به نظر می رسد که باید کوشش مضاعفی را انجام دهیم تا ضمن بهره برداری از ظرفیت های خوب یکدیگر، ارتباطات و همکاری های علمی و دانشگاهی را به سطح مطلوب تری ارتقاء دهیم.

رایزن فرهنگی کشورمان در اندونزی، با تأکید بر ضرورت معرفی دستاوردهای فرهنگی ایران به نخبگان و فرهیختگان اندونزی، حضور ایران کرنر در دانشکده اصول الدین جاکارتای اندونزی را پُل ارتباطی خوبی برای توسعه همکاری های علمی و دانشگاهی فی مابین دو کشور دانست.

وی اعطای فرصت های مطالعاتی، بورسیه تحصیلی براساس قوانین ایران، تبادل هیأت های دانشگاهی، معرفی همایش های بین المللی و تسهیل حضور اساتید، برگزاری نشست ها و همایش های مشترک را از دیگر زمینه های همکاری بین دو کشور برشمرد.

مسری منصور نیز در سخنانی در این دیدار، با اعلام آمادگی این دانشکده برای برگزاری همایش هایی با موضوع ایران گفت: مراکز علمی و پژوهشی اندونزی برای بهره گیری از تجارب ایران و آشنایی با دستاوردهای علمی و دانشگاهی ایران علاقه مند هستند.

در این دیدار که سوریا دیناتا، از معاونین دانشکده و مسئول ایران کرنر حضور داشت، از علاقه مندی دو کشور برای توسعه روابط فرهنگی به نیکی یاد شد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "علاقمندی اندونزیایی ها به استفاده از تجارب ایران در حوزه دانشگاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علاقمندی اندونزیایی ها به استفاده از تجارب ایران در حوزه دانشگاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید