صنایع دفاع به یاری صنعت قطعه سازی می آیند

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو با بیان اینکه ورود صنایع دفاع در صنعت قطعه سازی با توجه به توانمندی آن در فراوری قطعات و فناوری، مفید خواهد بود، گفت: با توجه به اینکه اکنون در جنگ های نظامی نیستیم، می توانیم از صنایع نظامی برای پیشبرد بهتر صنعت قطعه بهره برده و صنعت قطعه داخلی را کمک کنیم.

صنایع دفاع به یاری صنعت قطعه سازی می آیند

مازیار بیگلو در گفت وگو با وبلاگ اخبار و رویدادها، در رابطه با ورود صنایع دفاع به صنعت قطعه سازی در جهت تامین قطعات های تک (قطعات با تکنولوژی بالا) با توجه به خروج تعدادی خودرو از چرخه فراوری و ضرورت ورود خودروهایی با ویژگی های جدید از جمله خودروهای با استاندارد یورو 5 و نظایر آن اظهار کرد: نباید فراموش کرد که نیروهای نظامی، توانمندی بسیار بالا و بالقوه ای در فراوری قطعات و فناوری دارند و از ماشین آلات و فناوری های بالایی برخوردارند.

دبیر انجمن قطعه سازان ایران اضافه نمود: عموما این توانمندی ها ایجاد شده تا در دوران جنگ به کار برده گردد، اما اکنون که در شرایط جنگ نظامی به سر نمی بریم، می توانیم از این امکانات در صنایع مختلف از جمله قطعه سازی و خودروسازی استفاده کنیم؛ لذا از ورود صنایع دفاعی برای حل مسائل تامین قطعات به ویژه قطعات های تک (با تکنولوژی بالا) به شدت استقبال می کنیم. قطعا زنجیره تامین هم خود را از این صنایع جدا ندانسته و در کنار آن ها حرکت خواهد نمود.

وی در رابطه با مسائل موجود در تامین قطعات های تک، توضیح داد: همواره دو مشکل کلی که 80 درصد مسائل را شامل شده، مشکل نقدینگی و قیمت گذاری بوده است. اکنون صنعت قطعه سازی به جایی رسیده که در دوران جنگ مالی که نمی توان از آن انتظار سود داشت، اما حداقل باید فکری کرد که متحمل ضرر هم نگردد. در این زمینه ورود صنایع نظامی همچون صنایع دفاع یاری کننده خواهد بود.

ماجرای مصوبه افزایش 10 هزار میلیارد تومانی حد اعتباری ایران خودرو و سایپا

دبیر انجمن قطعه سازان ایران در ارتباط با مصوبه افزایش 10 هزار میلیارد تومانی حد اعتباری دو شرکت خودروسازی ایران خودرو و سایپا در هیات دولت و شورای پول و اعتبار، اظهار کرد: در حقیقت شورای پول و اعتبار تصویب ارائه این تسهیلات را در دستور کار قرار داده اما هنوز مصوب نشده است که امیدواریم طی چند روز آینده مصوب و ابلاغ گردد. این 10 هزار میلیارد تومان در حقیقت تبدیل همان 844 میلیون یورو به جامانده از تسهیلات قبلی به قیمت روز است.

دبیر انجمن قطعه سازان ایران ادامه داد: مقرر شده که شورای پول و اعتبار این تسهیلات را مصوب کند، اما شرط استفاده از این تسهیلات این است که هر دو خودروساز از ماده 141 قانون تجارت خارج شوند. هر دو خودروساز اقدامات لازم را آغاز نموده اند و امیدواریم که به نتیجه خوبی برسد. صحبت ها حاکی از این بوده است که دولت و مجلس اصرار داشتند که کل مبلغ تسهیلات در زنجیره تامین توزیع گردد اما خودروسازان دلایل بسیاری زیادی داشتند که ممکن است بیشتر این مبلغ در زنجیره تامین داخلی توزیع گردد اما هر دو خودروساز هزینه هایی از جمله خرید مواد اولیه هم دارند که به صورت ارزی بوده و باید بخشی به این قسمت هم تعلق گیرد.

وی اضافه نمود: مبلغ این تسهیلات بالاست و اگر پرداخت گردد، بار بزرگی را از دوش زنجیره تامین خواهد برداشت و عمده آن نیز به قطعه سازان تعلق خواهد گرفت.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "صنایع دفاع به یاری صنعت قطعه سازی می آیند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صنایع دفاع به یاری صنعت قطعه سازی می آیند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید