ایران و کره جنوبی بر سر آزادسازی دارایی ها وارد مذاکره می شوند

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها به نقل از یونهاپ، یک منبع مطلع کره جنوبی روز شنبه گفت که این کشور و ایران قصد دارند ماه آینده در سئول رایزنی هایی در سطح کاری برگزار نمایند تا راه های حل اختلافات چند ساله بر سر دارایی های مسدود شده تهران در سئول را آنالیز نمایند.

ایران و کره جنوبی بر سر آزادسازی دارایی ها وارد مذاکره می شوند

بیش از 7 میلیارد دلار از وجوه ایران در دو بانک کره ای مسدود شده است.

با توجه به اینکه مقامات ایرانی خواهان لغو تحریم ها برای توافق هستند، موضوع آزادسازی منابع ایران دوباره توجه را به خود جلب نموده است، زیرا مذاکرات برای احیای توافقنامه 2015 در مرحله حساسی واقع شده است.

مقامات سئول می گویند که گروه های کاری قرار است پس از لغو تحریم ها، جزئیات انتقال پول احتمالی را به تهران آنالیز نمایند.

این منبع که نخواست نامش فاش گردد به یونهاپ گفت: انتظار می رود که گروه های کاری عمدتاً جزئیات روش پرداخت دارایی های ایران را در صورت اعطای لغو تحریم ها از سوی ایالات متحده آنالیز نمایند. آنها می توانند بیشتر در خصوص احتمال از سرگیری واردات نفت از ایران پس از لغو تحریم ها صحبت نمایند.

ایران که چهارمین ذخایر بزرگ نفت دنیا را در اختیار دارد، سال های گذشته تأمین نماینده نفت کره جنوبی بوده و به نوبه خود تجهیزات صنعتی، لوازم خانگی و قطعات خودرو را از سئول وارد نموده است.

بر اساس داده های انجمن تجارت بین المللی کره، کره جنوبی در سال 2017 به ارزش 7.8 میلیارد دلار نفت از ایران وارد نموده است، اما از سال 2019 به علت تحریم های ایالات متحده که صادرات نفت جمهوری اسلامی را ممنوع نمود، خرید از ایران را متوقف نموده است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "ایران و کره جنوبی بر سر آزادسازی دارایی ها وارد مذاکره می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران و کره جنوبی بر سر آزادسازی دارایی ها وارد مذاکره می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید