سیاوشی: حاضریم مطالبات دانشجویان را بشنویم

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، نماینده مردم تهران در مجلس گفت: ما حاضریم مطالبات دانشجویان را گوش داده و آنالیز کنیم، اما به این شرط که خبرنگار و دوربینی نباشد.

سیاوشی: حاضریم مطالبات دانشجویان را بشنویم

به گزارش گروه ورزشی وبلاگ اخبار و رویدادها، طیبه سیاوشی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در واکنش به خبر نامه انجمن اسلامی دانشگاه امیرکبیر خطاب به وی گفت: حدود دو سال است که کمیته دانشجویی در فراکسیون امید شکل گرفته است که از طرف این کمیته بنده و فاطمه سعیدی با شورای صنفی دانشگاه ها یا در خوابگاه ها جلسه داریم.

وی اضافه نمود: طی دو سال گذشته ما گاهی تا چهار ساعت پای صحبت دانشجویان دانشگاه های مختلف نشسته ایم و آنها هم صحبت نموده اند.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: غیر از این شورای صنفی و آنالیز مباحث آنها، یاری هایی از طرف وزارت علوم یا خیرین انجام شده و به شکل حداقلی کوشش شده است که در جهت برطرف مسائل این دانشجویان -به ویژه مسائل صنفی شان اقداماتی- انجام دهیم.

سیاوشی اضافه نمود: ما تقریباً همه دانشگاه ها را رفته ایم به غیر از دانشگاه شهید بهشتیکه شورای صنفی ندارند. همچنین از طرف تشکل های سیاسی دانشجویی هر زمانی که از ما دعوت شده، در دانشگاه ها حضور یافتیم و آنها هم صحبت ها، مسائل و کمبودهای خود را مطرح نموده اند. حال بعضی از آنها اصلاح طلب بودند اما بعضی هم نبودند. اما بیشتر تمرکز ما بر شورای صنفی بوده است ولی گاهی پیش آمده که این تشکل های سیاسی درخواست نمایند و ما هم برویم.

وی در ادامه یادآور شد: طی دو سال گذشته ما نزد دانشجویان رفته ایم و این چیز جدیدی نیست ولی به هیچ وجه این نشست ها سیاسی نشده؛ ما کوشش کردیم که حتی به جای اینکه در دانشگاه ها سخنرانی کنیم پای صحبت ها و درد دل های دانشجویان بنشینیم. اما طی دو سال گذشته تمام این نشست ها از آنالیز مسائل تا ریاست دانشگاه آنالیز شده و با آنها جلسات متعدد داشتیم و بعد مسائل منتقل شده که وزارت علوم ورود کرد و آنها را حل و فصل نموده است.

نماینده مردم تهران در مجلس خاطرنشان کرد: طی این دو سال به هیچ وجه این موارد را رسانه ای نکردیم فقط یک مورد بوده که دانشجویان درخواستی داشتند که در یکی از سایت ها منتشر شد اما این مربوط به چهار هفته پیش بوده و یک مرتبه من امروز دیدم که درخواستی از سوی انجمن اسلامی دانشگاه امیرکبیر مطرح شده که درخواست عجیبی است چرا که روال عادی خود را طی ننموده و چرا یک مرتبه در خبرگزاری منتشر شده است. مگر چه خبر است آنجا اینگونه ما را دعوت می کنید؟

سیاوشی برهمین اساس اضافه نمود: جلساتی که عموماً ما برگزار می کنیم نه دوربین داشته و نه خبرنگار در آن حضور دارد. ما حاضریم مطالبات دانشجویان را گوش داده و آنالیز کنیم اما به این شرط که نه خبرنگاری باشد و نه دوربینی. چرا که دانشجویان می نشینند و مطالبات خود را مطرح می نمایند و ما آن را پیگیری می کنیم، نه رسانه ای می گردد و نه دوربین و خبرنگاری هست. لذا این دانشجویان به این موضوعات توجهی ننموده اند. یعنی ما چیزی را رسانه ای نکردیم.

وی اضافه نمود: اگر دانشجویان به دنبال حل مسائل و مسائل خود هستند اینگونه نباید مطالبه شان مطرح گردد. ما پیگیر مطالبات دانشجویان به ویژه مطالباتی صنفی آنها هستیم فارغ از اینکه مسائل سیاسی و جناحی را درگیر کرد چرا که مطالبات صنفی که جناح نمی شناسند. ما اصلاً نمی دانستیم دانشجویان مربوط به کدام جناح هستند؛ اتفاقاً همه بچه های خوابگاهی بودند و مربوط به تهران نبودند اما خود را موظف می دانستم که پای صحبت های آنها بنشینم.

نماینده مردم تهران در مجلس در سرانجام خاطرنشان کرد که ما به مطالبات همه دانشجویان رسیدگی نموده و آنها را می شنویم اما یک شرط دارد و آن این است که ما در این جلسات نه خبرنگار داریم و نه رسانه. دانشجویان می نشینند صحبت ها و مطالبات خودشان را مطرح می نمایند صرفاً جلسه برای مطالبات خواهد بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "سیاوشی: حاضریم مطالبات دانشجویان را بشنویم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیاوشی: حاضریم مطالبات دانشجویان را بشنویم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید